Reklama

Rozbudowa lotniska we Frankfurcie

Władze Frankfurtu zaaprobowały wniosek operatora trzeciego największego lotniska w Europie, Fraport o budowie terminala nr 3 na tym lotnisku

Publikacja: 13.08.2014 18:55

Rozbudowa lotnisk w Europie jest obecnie gorącym tematem. Planowane od dawna lotnisko w Berlinie nękają ciągłe opóźnienia i zarzuty o oszustwo, w Wielkiej Brytanii Heathrow i Gatwick konkurują o prawo zwiększenia przepustowości.

Fraport szacuje, że pierwszy etap budowy, który zacznie się w przyszłym roku, będzie go kosztować ponad 2 mld euro. Operator spodziewa się, że lotnisko w obecnej postaci osiągnie maksimum przepustowości - 64-68 mln podróżnych rocznie - do 2021 r., a nowy terminal po ukończeniu budowy będzie mógł obsługiwać dodatkowe 25 mln rocznie.

Przeciwnicy rozbudowy lotniska utrzymują, że zlokalizowanie go tuż pod miastem już stwarza zbyt wiele hałasu i nie można go powiększać. Prowadzący kampanię w mieście, którzy chcieli też zwiększenia o 2 godziny zakazu lotów nocą, mieli nadzieję, że rządząca w Hesji koalicja konserwatystów z zielonymi zrobi więcej w powstrzymaniu rozbudowy lotniska.

CDU i Parta Zielonych stwierdziły w porozumieniu koalicyjnym pod koniec 2013 r., że są zwolennikami szukania rozwiązań zastępczych dla budowy terminala. Wniosek na jego budowę został wprawdzie zatwierdzony, ale projekt musi być jeszcze poddany ocenie popytu - twierdzą hescy konserwatyści. - Rząd kraju związkowego prowadzi ciągłe rozmowy z Fraportem w tej sprawie - oświadczył jego rzecznik.

Nie wiadomo, kiedy ta ocena zostanie zakończona - twierdzi rzecznik Fraportu.

Reklama
Reklama

W ubiegłym roku lotnisko we Frankfurcie odprawiło nieco ponad 58 mln podróżnych, o 0,9 proc. więcej niż w 2012 r., ale Fraport przewiduje dla bieżącego roku wzrost o 2-3 proc. Nowy terminal będzie budowany etapami, pierwszy ma zapewnić przepustowość 14 mln osób. Władze Hesji mają we Fraporcie ok.30 proc., ratusz Frankfurtu 20 proc.

Rozbudowa lotnisk w Europie jest obecnie gorącym tematem. Planowane od dawna lotnisko w Berlinie nękają ciągłe opóźnienia i zarzuty o oszustwo, w Wielkiej Brytanii Heathrow i Gatwick konkurują o prawo zwiększenia przepustowości.

Fraport szacuje, że pierwszy etap budowy, który zacznie się w przyszłym roku, będzie go kosztować ponad 2 mld euro. Operator spodziewa się, że lotnisko w obecnej postaci osiągnie maksimum przepustowości - 64-68 mln podróżnych rocznie - do 2021 r., a nowy terminal po ukończeniu budowy będzie mógł obsługiwać dodatkowe 25 mln rocznie.

Reklama
Biznes
Rosyjskie wakacje na okupowanych terenach Ukrainy. Kurorty, meduzy i propaganda
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama