Rozbudowa lotniska we Frankfurcie

Władze Frankfurtu zaaprobowały wniosek operatora trzeciego największego lotniska w Europie, Fraport o budowie terminala nr 3 na tym lotnisku

Publikacja: 13.08.2014 18:55

Rozbudowa lotnisk w Europie jest obecnie gorącym tematem. Planowane od dawna lotnisko w Berlinie nękają ciągłe opóźnienia i zarzuty o oszustwo, w Wielkiej Brytanii Heathrow i Gatwick konkurują o prawo zwiększenia przepustowości.

Fraport szacuje, że pierwszy etap budowy, który zacznie się w przyszłym roku, będzie go kosztować ponad 2 mld euro. Operator spodziewa się, że lotnisko w obecnej postaci osiągnie maksimum przepustowości - 64-68 mln podróżnych rocznie - do 2021 r., a nowy terminal po ukończeniu budowy będzie mógł obsługiwać dodatkowe 25 mln rocznie.

Przeciwnicy rozbudowy lotniska utrzymują, że zlokalizowanie go tuż pod miastem już stwarza zbyt wiele hałasu i nie można go powiększać. Prowadzący kampanię w mieście, którzy chcieli też zwiększenia o 2 godziny zakazu lotów nocą, mieli nadzieję, że rządząca w Hesji koalicja konserwatystów z zielonymi zrobi więcej w powstrzymaniu rozbudowy lotniska.

CDU i Parta Zielonych stwierdziły w porozumieniu koalicyjnym pod koniec 2013 r., że są zwolennikami szukania rozwiązań zastępczych dla budowy terminala. Wniosek na jego budowę został wprawdzie zatwierdzony, ale projekt musi być jeszcze poddany ocenie popytu - twierdzą hescy konserwatyści. - Rząd kraju związkowego prowadzi ciągłe rozmowy z Fraportem w tej sprawie - oświadczył jego rzecznik.

Nie wiadomo, kiedy ta ocena zostanie zakończona - twierdzi rzecznik Fraportu.

W ubiegłym roku lotnisko we Frankfurcie odprawiło nieco ponad 58 mln podróżnych, o 0,9 proc. więcej niż w 2012 r., ale Fraport przewiduje dla bieżącego roku wzrost o 2-3 proc. Nowy terminal będzie budowany etapami, pierwszy ma zapewnić przepustowość 14 mln osób. Władze Hesji mają we Fraporcie ok.30 proc., ratusz Frankfurtu 20 proc.

Rozbudowa lotnisk w Europie jest obecnie gorącym tematem. Planowane od dawna lotnisko w Berlinie nękają ciągłe opóźnienia i zarzuty o oszustwo, w Wielkiej Brytanii Heathrow i Gatwick konkurują o prawo zwiększenia przepustowości.

Fraport szacuje, że pierwszy etap budowy, który zacznie się w przyszłym roku, będzie go kosztować ponad 2 mld euro. Operator spodziewa się, że lotnisko w obecnej postaci osiągnie maksimum przepustowości - 64-68 mln podróżnych rocznie - do 2021 r., a nowy terminal po ukończeniu budowy będzie mógł obsługiwać dodatkowe 25 mln rocznie.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?