Reklama
Rozwiń

Prawie pół tysiąca kontraktów wspiera rolników

Promowanie polskiej żywności przynosi coraz lepsze efekty.

Publikacja: 18.08.2014 15:12

Okazuje się, że na Programie Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej najwięcej skorzystała branża spożywcza. Od początku jego istnienia firmy spożywcze zawarły łącznie 452 kontrakty na kwotę ponad 162 mln zł. Jak podkreśla Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, wyniki te są efektem udziału firm w wydarzeniach promocyjno-wystawienniczych organizowanych przez Agencję. Przedsiębiorcy wielokrotnie uczestniczyli w licznych misjach gospodarczych oraz najważniejszych targach branżowych i doskonale wykorzystali swoją szansę na rozwój i nowe kontrakty – twierdzi Monika Piątkowska, wiceprezes PAIiIZ.

Jedną z najbardziej istotnych gałęzi sektora spożywczego Polski Wschodniej jest mleczarstwo i przemysł mięsny, a największy eksporter to sektor owocowo-warzywny. Źródłem konkurencyjności sektora spożywczego jest wysoka jakość oraz atrakcyjne ceny, co pozwoliła polskim producentom stworzyć rynek zbytu na Dalekim Wschodzi oraz w krajach byłego ZSRR: Tadżykistanie, Azerbejdżanie, Gruzji, Białorusi, Uzbekistanie czy Kazachstanie.

- Tamtejsi odbiorcy cenią bezpośrednie kontakty, dlatego udział w targach i możliwość osobistego uzgodnienia szczegółów współpracy to kluczowy czynnik sukcesu Programu – uważa Zbigniew Mojecki wiceprezes ds. handlowych Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem" z Kielc.

Jeszcze w tym roku PAIiIZ zaplanował działania promocyjne firm spożywczych z Polski Wschodniej poprzez udział w targach branżowych oraz misjach gospodarczych, m.in. w Paryżu, Tanzanii i Etiopii, Rumunii i Chinach.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej PAIIZ realizuje od stycznia 2010 roku. W tym czasie uczestnicy programu podpisali 753 kontrakty na łączną kwotę 352 mln zł.

 

Okazuje się, że na Programie Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej najwięcej skorzystała branża spożywcza. Od początku jego istnienia firmy spożywcze zawarły łącznie 452 kontrakty na kwotę ponad 162 mln zł. Jak podkreśla Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, wyniki te są efektem udziału firm w wydarzeniach promocyjno-wystawienniczych organizowanych przez Agencję. Przedsiębiorcy wielokrotnie uczestniczyli w licznych misjach gospodarczych oraz najważniejszych targach branżowych i doskonale wykorzystali swoją szansę na rozwój i nowe kontrakty – twierdzi Monika Piątkowska, wiceprezes PAIiIZ.

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina