USA: McDonald’s chce poprawić wizerunek i wprowadzać więcej zdrowych potraw

McDonalds kojarzony z wyszukanymi potrawami, zdrową żywnością i wysoką kulturą kulinarną? Taki pomysł przyświecał szefom od marketingu największej sieci restauracji fast food na świecie, podczas zorganizowanych dla dziennikarzy imprez w artystycznej części Manhattanu i w Nowym Orleanie.

Publikacja: 19.08.2014 15:57

USA: McDonald’s chce poprawić wizerunek i wprowadzać więcej zdrowych potraw

Foto: Bloomberg

"Nie chcemy aby to inni decydowali o naszym wizerunku. To my będziemy w sposób kreatywny opowiadać o nas samych" – deklaruje Kevin Newell, szef marki i specjalista ds. strategii marketingowej amerykańskiego oddziału McDonald'sa.

Na zorganizowaną w artystycznej dzielnicy Manhattanu Tribeca McDonald's zaprosił dziennikarzy i blogerów kulinarnych, którym kilku szefów kuchni zaserwowało wyszukane potrawy przyrządzone z produktów serwowanych z sieciowych restauracjach. Podobny "event" zorganizowano w lipcu w Nowym Orleanie z okazji Essence Festival, a kolejne pokazy mają być organizowanie w różnych punktach USA. Żaden z serwowanych specjałów (np. chiński kurczak Kung Pao przyrządzony z nugettów, albo potrawy z wołowiny używanej zwykle do smażenia hamburgerów) nie wejdzie do stałego menu ale przesłanie było oczywiste: McDonald's chce walczyć z wizerunkiem producenta niezdrowych tanich potraw.

To część trwającej od ponad półtora roku długofalowej kampanii. W jej ramach wprowadzono do menu nowe dania, np. McWrapy z kurczakiem. Już wkrótce wraz z Happy Meals mają być serwowane mandarynki, a docelowo także inne owoce.

Media w USA podkreślają jednak, że firmie trudno będzie uwolnić się od starego wizerunku firmy sprzedającej głównie frytki, hamburgery, czy lody. To wizerunek utrwalany w świadomości Amerykanów od lat 50. Kiedy trendy żywieniowe były krańcowo inne. Eksperci przypominają też, że pierwsze sałaty McDonald's wprowadził do menu ponad dekadę temu. Mimo intensywnej promocji stanowią one zaledwie 2-3 proc. sprzedaży. Nie lepiej jest też z deserami na bazie jogurtów. Z powodu niskiego popytu w ubiegłym roku firma musiała zdjąć z menu sałatkę owocowo-migdałową oraz kanapki z hamburgerami z wołowiny lepszej jakości, które okazały się za drogie dla klientów.

McDonald's próbuje eksperymentować. Udało mu się nawiązać konkurencję z kawiarniami Starbucksa i wprowadzeniem na rynek menu kawy wysokiej jakości. W południowej Kalifornii testowana jest także opcja "zbuduj swojego hamburgera", gdzie kotlety smażone są wolniej na oddzielnym palenisku. Ale przełamanie stereotypów wydaje się bardzo trudne. McDonald's nadal nie kojarzy się żywnością o wysokiej jakości – mówi Sara Senatore, analityczka rynku zbiorowego żywienia Bernstein Research. I podobnie jak inni eksperci podkreśla, że działania sieci mogą być spóźnione w czasach, gdy Amerykanie poszukują żywności nowego rodzaju – np. produktów organicznych, czy mięsa produkowanego bez antybiotyków.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

"Nie chcemy aby to inni decydowali o naszym wizerunku. To my będziemy w sposób kreatywny opowiadać o nas samych" – deklaruje Kevin Newell, szef marki i specjalista ds. strategii marketingowej amerykańskiego oddziału McDonald'sa.

Na zorganizowaną w artystycznej dzielnicy Manhattanu Tribeca McDonald's zaprosił dziennikarzy i blogerów kulinarnych, którym kilku szefów kuchni zaserwowało wyszukane potrawy przyrządzone z produktów serwowanych z sieciowych restauracjach. Podobny "event" zorganizowano w lipcu w Nowym Orleanie z okazji Essence Festival, a kolejne pokazy mają być organizowanie w różnych punktach USA. Żaden z serwowanych specjałów (np. chiński kurczak Kung Pao przyrządzony z nugettów, albo potrawy z wołowiny używanej zwykle do smażenia hamburgerów) nie wejdzie do stałego menu ale przesłanie było oczywiste: McDonald's chce walczyć z wizerunkiem producenta niezdrowych tanich potraw.

Biznes
Czy Nawrocki obniży ceny prądu? Ukraina atakuje Most Kerczeński
Biznes
Minecraft uratował kinom półrocze
Biznes
Może być pirackie, byle zachodnie. Rosjanie nie chcą rosyjskiego IT
Biznes
Ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wreszcie na liście prac rządu
Biznes
Prezydent kontra rząd? Biznes wzywa do współpracy
Biznes
Co nowy prezydent powinien zrobić w obronności?
Biznes
Biznes liczy na prorozwojową współpracę rządu i prezydenta