W oparciu o podpisane porozumienie strony mogę teraz przystąpić do negocjacji w sprawie uzgodnienia warunków potencjalnej transakcji.
- W Polsce działa kilkudziesięciu graczy na rynku towarowych przewozów kolejowych. W świetle postępującej liberalizacji w Europie oraz rosnącej konkurencyjności kolei w Polsce nieuniknione są procesy konsolidacyjne. PKP CARGO chce wziąć w nich udział. Jesteśmy przygotowani od strony finansowej, know-how, zasobów, wykorzystania potencjału do wzrostu naszej działalności, a co za tym idzie – wzrostu wartości spółki. Podpisany list intencyjny jest jednym z elementów potwierdzających realizacje naszych ambitnych zamierzeń w zakresie aktywnej polityki fuzji i przejęć – mówi cytowany w komunikacie Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo. PKP CARGO.
List intencyjny nie daje PKP Cargo prawa do wyłączności w procesie negocjacji sprzedaży udziałów w CTL. Jego podpisanie było konieczne, aby umożliwić spółce złożenie wniosku do Prezesa UOKiK w sprawie potencjalnej transakcji nabycia CTL. Ostateczne warunki transakcji nie zostały jeszcze uzgodnione i na tym etapie nie ma pewności, że strony dojdą do wiążącego porozumienia w tym zakresie.
Grupa CTL to międzynarodowe przedsiębiorstwo oferujące kompleksowa obsługę logistyczna w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa działa na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej.
CTL jest uniwersalnym operatorem logistycznym, którego trzonem działalności jest transport kolejowy, jak również integracja elementów pozwalających realizować proces logistyczny dla klientów. Grupa ma do dyspozycji blisko 200 lokomotyw oraz ponad 4,8 tys. wagonów. Posiada też własne warsztaty naprawy taboru.