Firma szczególnie mocno wchodzi na rynek smartfonów – pokazuje Padfone, czyli pierwszy tablet i smartfon w jednym oraz Transformer - tablet z odczepianą klawiaturą. Wchodzi na rynek smartfonów z nową linią urządzeń ZenFone - do końca 2014 roku firma planuje sprzedać nawet 10 mln urządzeń. Firma IDC podała, że w II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 295,3 mln smartfonów, czyli o 23,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nowa linia smartfonów o nazwie Asus ZenFone to cztery modele oparte na systemie Android 4.4 i wyposażone w szybkie, dwu- i czterordzeniowe procesory Intela i Qualcomma. Posiadają od 1 do 2 GB pamięci RAM oraz wielodotykowe, pojemnościowe ekrany o wysokiej rozdzielczości wykonane w technologii Corning Gorilla Glass 3. Stylowa obudowa i atrakcyjna cena, znacznie niższa od porównywalnych modeli innych producentów, mają przyczynić się do sukcesu ASUSa na rynku smartfonów. Najtańszy, 4-calowy ASUS ZenFone 4 będzie kosztować 499zł, a 6-calowy ZenFone 6 899zł.
- Cena jest jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze sprzętu przez Polaków – widać to chociażby po proporcjach na rynku tabletów w Polsce. 60 proc. urządzeń to tanie tablety o niskiej jakości. Nasze urządzenia nie każą wybierać pomiędzy jakością a ceną – mówi Sławomir Stanik, country manager polskie oddziału firmy Asus.