508 jest udoskonaloną wersją modelu, który pojawił się na rynku w 2011 r. zastępując dotychczasowe 407 i luksusową limuzynę 607. Jest ostatnim z nowej serii, której symbole liczbowe kończą się na „8". Jest produkowany w Rennes (Francja) i w Wuhanie (Chiny). Od debiutu handlowego producent sprzedał 377 tys. tych aut — limuzyn i kombi SW, od 2013 r.; w Chinach zapewniły od 2013 r. Peugeotowi udział 36 proc. w rynku
508 jest ostatnim z modeli — wcześniej były 308, 2008 i 208, które razem stanowią nową ofertę i mają pomóc Peugotowi wyjść z trudnej sytuacji. Po 6 miesiącach grupa PSA Peugeot Citroen sprzedała na świecie 1,541 mln pojazdów, o 5,5 proc. więcej niż rok temu, w tym w Europie 956 tys. (+11,7 proc.), 585 tys. poza Francją głownie dzięki Chinom, gdzie nastąpił skok o 27,7 proc. W całym roku Francuzi liczą na poprawę w Europie o 3 proc. w Chinach o 10, ale przewidują spadek rynku w Ameryce Łacińskiej o 7 proc. i w Rosji o 10.
Nowy 508 jest także pierwszym samochodem wypuszczonym przez Peugeota po związaniu się kapitałowym z Dongfeng Motors i ze skarbem państwa Francji, które kupiły po 14 proc. udziałów za 3 mld euro. PSA mająca duże straty (ponad 5 mld euro w 2013 r.) bardzo potrzebowała zastrzyku finansowego. Prezes Carlos Tavares stwierdził na Mondialu, że nie przewiduje innych związków partnerskich do czasu zakończenia restrukturyzacji w firmie. — Za 2-3 lata uporządkujemy sytuację, ale teraz możemy już iść na dwóch nogach: europejskiej i chińskiej — dodał.
Obecność Chińczyków już widać. Marc Bocqué z działu prasowo-marketingowego Peugeota uchylił się od odpowiedzi na pytania „Rz" o koszty przygotowania liftingu, liczbę osób pracujących nad tym programem i czas jego trwania. Nie potrafił również podać wielkości sprzedaży tych samochodów, jaką producent chciałby osiągnąć w pełnym roku. Stwierdził, że producent liczy bardzo na klientów flotowych. Ujawnił natomiast, że jedyna sugestia ze strony nowego udziałowca przy pracach projektowych dotyczyła większego wysunięcia tylnego zderzaka wobec bagażnika, aby zwiększyć jego funkcję ochronną w razie kolizji.
Nowe 508 pojawiły się w sprzedaży w Europie 10 września, w Polsce od października (w cenie od 81 tys. do 143 900 zł), w Chinach będą dostępne od stycznia 2015. W listopadzie znajdzie się na rynku europejskim takie hybryda Diesla RXH 2,0 l BlueHDI 180 (koni) z automatyczną skrzynią EAT6.