Czyste ubrania także z automatu

Od pralniomatów rozpoczynamy prezentowanie zgłoszeń, które wpłynęły w II edycji akcji „Klient zobowiązuje".

Publikacja: 27.10.2014 16:32

Od pralniomatów rozpoczynamy prezentowanie zgłoszeń, które wpłynęły w II edycji akcji „Klient zobowi

Od pralniomatów rozpoczynamy prezentowanie zgłoszeń, które wpłynęły w II edycji akcji „Klient zobowiązuje".

Foto: Materiały prasowe

Od pralniomatów rozpoczynamy prezentowanie zgłoszeń, które wpłynęły w II edycji akcji „Klient zobowiązuje".

Drugą edycję konkursu rozpoczynamy od zaprezentowania produktu, w który zaangażowany jest także laureat pierwszej edycji, czyli InPost.

Partnerami konkursu, podobnie jak w poprzedniej edycji, są Getin Bank oraz organizacje Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Dostępne całą dobę

Pralniomaty Hi'Shine to urządzenia umożliwiające nadanie i odbiór prania bez szukania specjalnego punktu. Jak czytamy w zgłoszeniu, wystarczy zostawić odzież w jednej ze skrytek, a już następnego dnia po nadaniu można odebrać ją czystą i wyprasowaną.

Jak zostało podkreślone w formularzu, ceny usługi są niższe w stosunku do standardowych pralni. Dostępne są również, jak standardowe paczkomaty, przez całą dobę.

– Cena usługi jest o ponad 15 proc. niższa w porównaniu z tradycyjnymi pralniami, a konsumenci mogą korzystać z nowej usługi w dogodnym dla siebie momencie – w drodze do pracy, sklepu czy tankując na stacji benzynowej. Płatności dokonuje się kartą płatniczą lub zbliżeniową – mówi Łukasz Nowiński, prezes firmy Aqmet.

Właśnie to przedsiębiorstwo jest autorem pomysłu na urządzenia, natomiast projekt realizowany jest z należącą do Grupy Integer.pl spółką InPost oraz siecią pralni 5asec. Projekt jest także współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego „Innowacyjna gospodarka".

Obecnie działa już 50 pralniomatów Hi'Shine, a w najbliższej przyszłości liczba urządzeń ma się podwoić. Z rozwiązania mogą korzystać mieszkańcy Warszawy i Krakowa, jednak już niebawem pojawi się ono także w innych miastach Polski.

Urządzenia są dostępne w wybranych lokalizacjach w pobliżu centrów biurowych i handlowych, supermarketów, stacji benzynowych, a także na terenie osiedli mieszkaniowych.

Ambitne plany ?rozwoju w całym kraju

– Firma Integer lubi nas zaskakiwać innowacyjnymi rozwiązaniami, które w szybkim, działającym w rozkładzie 24/7 życiu dają klientom niestandardową dostępność do standardowych usług  – mówi Agnieszka Durlik-Khouri, rzeczniczka Krajowej Izby Gospodarczej. – Pomysł jest ciekawy i nowy, z pewnością skierowany do klientów dużych miast pracujących w niestandardowym wymiarze czasu pracy.

Jak czytamy w formularzu zgłoszeniowym, złożenie zlecenia trwa kilka sekund, a całodobowa dostępność urządzeń pozwala zapewnić użytkownikom dużą elastyczność odbioru ubrań – czyste i wyprasowane pranie jest do odbioru już następnego dnia.

Wśród najważniejszych założeń towarzyszących powstaniu pralniomatów były oszczędność czasu konsumentów, szeroka dostępność urządzeń oraz zapewnienie konkurencyjnej ceny nowej usługi w odniesieniu do tradycyjnych pralni. Wszystkie te cele udało się zrealizować dzięki zastosowaniu najnowszych technologii informatycznych oraz rozwiązań logistycznych.

Było to możliwe dzięki połączeniu sił różnych firm: twórcą i operatorem urządzeń jest Aqmet, za logistykę odpowiada z kolei znany z paczkomatów InPost. Za samo pranie ubrań odpowiada z kolei firma 5asec, lider branży usług pralniczych na polskim rynku, posiadająca największą i najlepiej wyposażoną technologicznie sieć pralni.

Usługa w formie testów ruszyła na dwóch urządzeniach już kilka miesięcy temu. W planach jest uruchomienie następnych 100 w Warszawie i Krakowie oraz kolejnych 100 w pozostałych aglomeracjach w kraju.

Projekt jest reakcją na szybko zmieniający się rynek usług pralniczych, który koncentruje się wokół placówek zlokalizowanych w centrach handlowych. Ponieważ centra generalnie powoli tracą klientów, autorzy pomysłu uznali, że trzeba do nich wyjść do innych miejsc, a liczba niezależnych pralni zdążyła już mocno spaść.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora, p.mazurkiewicz@rp.pl

Jeszcze jest czas na zgłoszenia

Firmy wciąż jeszcze mogą zgłaszać rozwiązania innowacyjne i podnoszące poziom obsługi klienta. Nagrodą w konkursie prowadzonym przez „Rz" jest Pieczęć Marki. Konkurs jest otwarty dla wszystkich firm – niezależnie od ich wielkości czy też reprezentowanej branży. Nieważny jest także stopień skomplikowania wprowadzonego rozwiązania, choć premiowane będą te najbardziej innowacyjne. W poprzedniej edycji otrzymaliśmy ponad 80 zgłoszeń, z których na łamach „Rz" zostało zaprezentowanych dziesięć najciekawszych. Wśród zgłaszających były koncerny z wielu branż, jak Tauron, który wprowadził scentralizowany i znacznie bardziej wydajny model telefonicznej obsługi klienta, czy handlowa grupa Tesco z systemem elektronicznych etykiet cenowych na sklepowych półkach. Prezentowane były także dwie sieci prywatnych przychodni medycznych – Lux Med i Enel-Med – z elektronicznymi systemami przyjmowania oraz odwoływania rezerwacji wizyt lekarskich. Ubezpieczeniowa Uniqa zgłosiła pilotażowy projekt automatów do sprzedaży polis OC na stacjach benzynowych.

Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku