Klienci oceniają Lux Med

W akcji „Klient zobowiązuje" prezentujemy zgłoszenie firmy Lux Med – do czego służą Oceny i komentarze.

Publikacja: 05.11.2014 09:17

Informacje zamieszczane w sieci na temat produktów czy usług to ważne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów. Rośnie liczba konsumentów, dla których nawet anonimowe opinie innych użytkowników są niemal równie ważne, jak oferowana cena towaru.

Ten trend postanowiła wykorzystać sieć prywatnych przychodni medycznych Lux Med, wprowadzając „Oceny&Komentarze". Od tego roku klienci firmy mogą dzielić się opiniami na temat usług. Swoją ocenę mogą zamieścić na stronie e-Marketu LUX MED, który każdego miesiąca odwiedza 55 tysięcy unikalnych użytkowników.

Oceniają gwiazdkami

– W ankiecie klienci mogą ocenić m.in. cenę i łatwość zakupu produktu, przyznając gwiazdki (od 1 do 5) oraz pozostawiając komentarz. Do tej pory klienci wystawili ponad 400 ocen. Najczęściej przyznawaną oceną są cztery gwiazdki. Na stronie publikujemy prawie wszystkie opinie (90 proc.). Odrzucane są jedynie komentarze zawierające wulgarne treści oraz odnoszące się do naszej konkurencji – podała firma w ankiecie zgłoszeniowej.

Czy takie otwarcie się na potencjalnie krytyczne treści może mieć pozytywny wpływ na innych klientów, a zwłaszcza tych potencjalnych? Paradoksalnie tak – firma podaje, że dzięki temu otrzymuje bezpośrednią informację zwrotną od osób korzystających z usług, dzięki czemu może stale udoskonalać ofertę. Dzięki narzędziu Oceny&Komentarze klienci mają możliwość zwrócenia uwagi na swoje potrzeby i wskazania elementów, które wymagają zmiany.

Zdaniem firmy, wyrażając swoje opinie, pacjenci mają możliwość kształtowania przyszłych produktów firmy i sugerowania modyfikacji już istniejących. Na rynku opieki medycznej kluczowa jest jakość świadczeń, ale bardzo ważna jest także efektywna i empatyczna komunikacja z pacjentem.

Oceny&Komentarze wpływają na oba te elementy i sprawiają, że komunikacja nie jest jednostronna – klienci mają kolejne narzędzie do kontaktowania się ze świadczeniodawcą usług medycznych.

To już kolejne narzędzie, którego zadaniem jest usprawnienie komunikacji na linii pacjent – placówka medyczna. Grupa LUX MED systematycznie organizuje liczne czaty z lekarzami, pielęgniarkami i położnymi, które mają dać pacjentom możliwość uzyskiwania informacji.

Otwartość popłaca

Lux Med zapowiada, że platforma ma pomóc w dalszym rozwoju oferty, a prezentowana właśnie innowacja w pełni spełnia przyjęte założenia.

– Umiejętność uważnego słuchania klientów oraz odpowiedniego reagowania na ich uwagi to podstawa sukcesu każdej firmy niezależnie od profilu działalności. Stąd rosnąca popularność rozwiązań pozwalających na zbieranie opinii i ocenę poziomu satysfakcji klienta. Lux Med poszedł jednak o krok dalej i zdecydował się na publikację przesłanych komentarzy. Pokazał tym samym, że nie należy obawiać się otwartości w relacjach z klientami. Myślę, że jest to cenna wskazówka dla wielu przedsiębiorców, jak można prowadzić komunikację i podnosić poziom jakości obsługi – mówi Wojciech Sury, dyrektor Biura Public Relations, Getin Noble Bank.

To już kolejna usługa Lux Med zgłoszona do konkursu Klient Zobowiązuje. W poprzedniej edycji zaprezentowaliśmy cały system nowoczesnych narzędzi umożliwiających klientom łatwiejszy kontakt z firmą i korzystanie z jej usług. Były to m.in. e-podpis i systematycznie rozbudowywany Portal Pacjenta. Umożliwia on rezerwowanie i odwoływanie wizyt u lekarzy, umawianie badań laboratoryjnych po otrzymaniu skierowania, przeglądanie historii konsultacji, sprawdzanie grafików pracy lekarzy i informacji o lokalizacji placówek Grupy Lux Med.

W portalu można znaleźć także wyniki badań laboratoryjnych z komentarzem lekarza. Funkcjonalność „Zapytaj lekarza" umożliwia skierowanie pytań do lekarza, u którego pacjent był na wizycie. Portal Pacjenta jest dostępny na urządzeniach mobilnych.

Lux Med zgłosił także inne rozwiązania, np. e-kioski. Spośród korzystających z nich pacjentów 90 proc. używa ich w celu rejestrowania wizyt po przybyciu do placówki.

Czekamy na nowe pomysły

Firmy wciąż jeszcze mogą zgłaszać rozwiązania innowacyjne i podnoszące poziom obsługi klienta. Nagrodą w konkursie prowadzonym przez „Rz" jest Pieczęć Marki. Partnerami konkursu są Getin Bank, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Konkurs jest otwarty dla wszystkich firm – niezależnie od ich wielkości i branży. Nieważny jest stopień skomplikowania wprowadzonego rozwiązania, choć premiowane będą te najbardziej innowacyjne. ?W poprzedniej edycji otrzymaliśmy ponad 80 zgłoszeń, z których ?na łamach „Rz" zostało zaprezentowanych dziesięć najciekawszych. Wśród zgłaszających były firmy z wielu branż, jak energetyczny Tauron, przychodnie Lux Med i Enel-Med czy ubezpieczeniowa Uniqa. Laureatem pierwszej edycji były Paczkomaty firmy Inpost. ?W drugiej edycji zaprezentowaliśmy zgłoszenia: Pralniomaty Hi'Shine, serwis tłumaczeń Dogadamycie.pl firmy Brillant Partner, usługę Predict firmy kurierskiej DPD oraz polisy AC firmy Link4.

Informacje zamieszczane w sieci na temat produktów czy usług to ważne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów. Rośnie liczba konsumentów, dla których nawet anonimowe opinie innych użytkowników są niemal równie ważne, jak oferowana cena towaru.

Ten trend postanowiła wykorzystać sieć prywatnych przychodni medycznych Lux Med, wprowadzając „Oceny&Komentarze". Od tego roku klienci firmy mogą dzielić się opiniami na temat usług. Swoją ocenę mogą zamieścić na stronie e-Marketu LUX MED, który każdego miesiąca odwiedza 55 tysięcy unikalnych użytkowników.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca