Informacje zamieszczane w sieci na temat produktów czy usług to ważne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów. Rośnie liczba konsumentów, dla których nawet anonimowe opinie innych użytkowników są niemal równie ważne, jak oferowana cena towaru.
Ten trend postanowiła wykorzystać sieć prywatnych przychodni medycznych Lux Med, wprowadzając „Oceny&Komentarze". Od tego roku klienci firmy mogą dzielić się opiniami na temat usług. Swoją ocenę mogą zamieścić na stronie e-Marketu LUX MED, który każdego miesiąca odwiedza 55 tysięcy unikalnych użytkowników.
Oceniają gwiazdkami
– W ankiecie klienci mogą ocenić m.in. cenę i łatwość zakupu produktu, przyznając gwiazdki (od 1 do 5) oraz pozostawiając komentarz. Do tej pory klienci wystawili ponad 400 ocen. Najczęściej przyznawaną oceną są cztery gwiazdki. Na stronie publikujemy prawie wszystkie opinie (90 proc.). Odrzucane są jedynie komentarze zawierające wulgarne treści oraz odnoszące się do naszej konkurencji – podała firma w ankiecie zgłoszeniowej.
Czy takie otwarcie się na potencjalnie krytyczne treści może mieć pozytywny wpływ na innych klientów, a zwłaszcza tych potencjalnych? Paradoksalnie tak – firma podaje, że dzięki temu otrzymuje bezpośrednią informację zwrotną od osób korzystających z usług, dzięki czemu może stale udoskonalać ofertę. Dzięki narzędziu Oceny&Komentarze klienci mają możliwość zwrócenia uwagi na swoje potrzeby i wskazania elementów, które wymagają zmiany.
Zdaniem firmy, wyrażając swoje opinie, pacjenci mają możliwość kształtowania przyszłych produktów firmy i sugerowania modyfikacji już istniejących. Na rynku opieki medycznej kluczowa jest jakość świadczeń, ale bardzo ważna jest także efektywna i empatyczna komunikacja z pacjentem.