W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Dystrybutor sprzętu dzięki nowemu magazynowi będzie mógł wysyłać do 100 tys. paczek dziennie.

Publikacja: 24.03.2015 21:06

W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Foto: Archiwum

Action, jeden z trzech największych dystrybutorów sprzętu IT w Polsce, zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 14,7 proc., do 5,44 mld zł, zysk operacyjny o 12,5 proc., do 92,3 mln zł, a netto o 13,5 proc., do 69,9 mln zł.

Wzrost obrotów, jak przyznają przedstawiciele Action, to głównie zasługa większej sprzedaży zagranicznej. Sprzedaż krajowa wzrosła o 2–3 proc. – Poprzedni rok był dla nas rokiem sporym wyzwań. Kontynuowaliśmy budowę nowego magazynu. Inwestowaliśmy w Niemczech. Rynek polski był trudny. Konsumenci ograniczali zakupy z uwagi na niepokoje na Wschodzie. Na rynku nie pojawił się też żaden nowy, przełomowy produkt, który pociągnąłby sprzedaż – mówi Piotr Bieliński, prezes Action.

Teraz 50% taniej!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Otrzymasz dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykułów z "Rzeczpospolitej"
i weekendowego magazynu Plus Minus.

Biznes
Róża Thun: Trzeba podnieść kulturę płatności. To pomoże mniejszym firmom
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Materiał partnera
Na Progu Rewolucji Cyfrowej: Rozmowa z Prezesem IAB Polska i Przewodniczącym Jury przed Galą IAB MIXX Awards 2023
Materiał partnera
Atrakcyjna propozycja dla przyszłych specjalistów IT
Biznes
Strajk pracowników w Gucci. Powód: przeprowadzka
Biznes
Świąteczna hossa wyjazdowa. Górale mówią: jest super
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości