GM rusza na podbój Indii

General Motors chce osiągnąć w najbliższej dekadzie do 5 proc. udziału rynkowego w Indiach, bo uważa, że ten kraj wyprzedzi Japonię jako trzeci największy na świecie z przewidywaną sprzedażą 8 mln sztuk rocznie do 2025 r.

Publikacja: 04.05.2015 17:43

GM rusza na podbój Indii

Foto: Bloomberg

Koncern z  Detroit, który traci pieniądze po 18 latach obecności w tym kraju, przygotowuje szturm modelami dla pobudzenia malejącej sprzedaży i chce uczynić z Indii nowy światowy ośrodek produkcji i eksportu, odpuszczając Koreę, gdzie koszty pracownicze wystrzeliły w ostatnich latach.

W ramach planu strategicznego, który przedstawi w tym roku, zacznie w Indiach sprzedaż  nowych subkompaktów, bo klienci przestawiają się stopniowo z najtańszych samochodów bez dodatkowego wyposażenia na takie, które oferują więcej miejsca i są bardziej użyteczne. GM już przygotowuje dwie premiery mające poprawić jego wizerunek: w II półroczu pojawi się SUV Trailblazer, a na początku 2016 r. wielofunkcyjny van  Spin.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama