GM rusza na podbój Indii

General Motors chce osiągnąć w najbliższej dekadzie do 5 proc. udziału rynkowego w Indiach, bo uważa, że ten kraj wyprzedzi Japonię jako trzeci największy na świecie z przewidywaną sprzedażą 8 mln sztuk rocznie do 2025 r.

Publikacja: 04.05.2015 17:43

GM rusza na podbój Indii

Foto: Bloomberg

Koncern z  Detroit, który traci pieniądze po 18 latach obecności w tym kraju, przygotowuje szturm modelami dla pobudzenia malejącej sprzedaży i chce uczynić z Indii nowy światowy ośrodek produkcji i eksportu, odpuszczając Koreę, gdzie koszty pracownicze wystrzeliły w ostatnich latach.

W ramach planu strategicznego, który przedstawi w tym roku, zacznie w Indiach sprzedaż  nowych subkompaktów, bo klienci przestawiają się stopniowo z najtańszych samochodów bez dodatkowego wyposażenia na takie, które oferują więcej miejsca i są bardziej użyteczne. GM już przygotowuje dwie premiery mające poprawić jego wizerunek: w II półroczu pojawi się SUV Trailblazer, a na początku 2016 r. wielofunkcyjny van  Spin.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca