Reklama

Waszyngton chce ograniczyć preferencje dla etanolu

Administracja Baracka Obamy chce obniżyć normy zawartości etanolu w mieszankach paliwowych. Ogłoszona przez Agencję Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency, EPA) propozycja wywołała protesty lobby chroniącego interesy producentów paliw odnawialnych.

Aktualizacja: 01.06.2015 18:18 Publikacja: 01.06.2015 16:11

Wytwórnia etanolu w Stockton w Kalifornii

Wytwórnia etanolu w Stockton w Kalifornii

Foto: Bloomberg

Nowe normy EPA mają być – według administracji – "ambitne ale odpowiedzialne". Zakładają jednak dużo niższe zapotrzebowanie na etanol od prognoz Kongresu. Według ekspertów rządowych przyjęte na Kapitolu w 2007 roku w Renewable Fuel Standard cele są nieosiągalne. Zmieniła się zarówno produkcja paliwa, jak sposób jego konsumpcji – samochody stały się dużo bardziej energooszczędne. Te zmiany powinny być brane pod uwagę – argumentuje administracja.

Producenci etanolu – destylatorzy oraz farmerzy protestują. – To krok wstecz dla upowszechniania paliw odnawialnych – oświadczył Bob Dinneen, prezes Renewable Fuels Association. Ustawa z 2007 roku wprowadzała obowiązkowe normy dotyczące zwiększania ilości paliw ze źródeł odnawialnych dolewanych do mieszanek dostępnych na stacjach paliwowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama