Reklama
Rozwiń
Reklama

Mikrofirmy chcą większej pomocy państwa

Prawie 70 proc. najmniejszych spółek w ogóle nie ubiegało się o unijne dotacje. Część z nich uznała, że nie potrzebuje takiego wsparcia, cześć zniechęciła biurokracja.

Publikacja: 23.06.2015 22:00

Prawie 91 proc. firm nie skorzystało w ostatnich latach z pomocy instytucjonalnej, a 89 proc. - z do

Prawie 91 proc. firm nie skorzystało w ostatnich latach z pomocy instytucjonalnej, a 89 proc. - z dotacji UE.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Dotację unijną w ostatnich latach otrzymało ok. 11 proc. najmniejszych przedsiębiorstw (zatrudniających do dziewięciu osób). Dwa razy więcej – 22 proc. – ubiegało się o taką pomoc, a jej nie otrzymało – wynika z badań Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Pozostałe firmy, czyli ok. 67 proc., w ogóle nie ubiegało się o unijne wsparcie. Jako główną przyczynę najczęściej wskazywano dobrą sytuację firmy (38 proc.). Ale kolejne 23 proc. badanych uważa, że główną przeszkodą była biurokracja i skomplikowane procedury.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
Projekt ustawy o ROP wymaga zmian
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
USA obniżą cła na unijną stal, jeśli UE spełni jeden warunek. Chodzi o przepisy cyfrowe
Biznes
Arabska przystań rosyjskich bogaczy. Tam sankcje nie działają
Biznes
Amica ma spadek przychodów, ale poprawia zyski
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Ukraina negocjuje z USA, wojskowe Schengen i paliwa kopalne na COP30
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama