Po okresie pilotażowym, od tego tygodnia oferta dostępna jest w ponad 7400 lokalach sieci w Stanach Zjednoczonych. Od października Mobile Order & Pay będzie z kolei testowany na rynkach kanadyjskim i brytyjskim.
Jak poinformowały władze spółki możliwość zamówienia i zapłacenia za kawę bez konieczności stania w ogonkach będą mieli wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnej Starbucksa działających pod systemami operacyjnymi iOS oraz Android. "Zamówienia online stały się najłatwiejszą i najszybszą alternatywą, pozwalającą na zakup ulubionego napoju lub posiłku" – napisała spółka w oświadczeniu. Konsumenci po prostu będą mogli tylko wejść do kawiarni i odebrać zakupioną kawę.
Usługa Mobile Order & Pay pozwala klientom Starbucksa na wybór na mapie kawiarni, do której zamierzają się udać, przejrzenie listy napojów i innych potraw oraz złożenie szczegółowego zamówienia wraz z podaniem godziny jego odbioru. Konsument ma też możliwość uregulowania w ten sam sposób należności.
Pierwsze próby z Mobile Order & Pay Starbucks rozpoczął w grudniu 2014 roku w Portland w stanie Oregon. W trzy miesiące później zasięg usługi rozszerzono na cztery stany – Oregon, Waszyngton, Idaho oraz Alaskę. Od lata usługa była już dostępna w 17 kolejnych stanach, w prawie połowie wszystkich sieciowych kawiarni.
Starbucks nie jest jednak pionierem na rynku zamówień online wśród wielkich sieci fast foodów, Od października 2014 roku podobną usługę oferuje amerykańskim klientom Taco Bell.