USA: uregulować wielkość siedzeń w samolotach

Już w czwartek mogą się rozstrzygnąć w amerykańskim Kongresie losy projektu ustawy regulującej wielkość foteli w samolotach pasażerskich.

Publikacja: 10.02.2016 06:16

Już w czwartek mogą się rozstrzygnąć w amerykańskim Kongresie losy projektu ustawy regulującej wielk

Już w czwartek mogą się rozstrzygnąć w amerykańskim Kongresie losy projektu ustawy regulującej wielkość foteli w samolotach pasażerskich.

Foto: Bloomberg

Choć legislacja ma niewielkie szanse na Kapitolu, inicjatywa jest wyrazem frustracji konsumentów z powodu zagęszczania przestrzeni przez przewoźników w eksploatowanych maszynach.

Autorem inicjatywy jest demokratyczny kongresman z z Tennessee Steve Cohen. Projekt SEAT Act (skrót od "Seat Egress in Air Travel Act") ma zostać dołączony w formie poprawki do ustawy o budżecie Federalnej Agencji Lotnictwa Cywilnego (Federal Aviation Administration – FAA). W czwartek nad legislacją ma obradować Komisja Transportu Izby Reprezentantów.

Kongresman Cohen zwrócił uwagę, że w ostatnich latach wiele linii lotniczych zaczęło masowo montować w samolotach mniejsze i zarazem lżejsze fotele za pasażerów. Dało to możliwość wpuszczania na pokład większej liczby pasażerów. Ale chodzi nie tylko o zaoszczędzone na nowym projekcie siedzeń centymetry. Wiele linii lotniczych – zwłaszcza niskokosztowych – zdecydowało się także na zmniejszenie odległości między siedzeniami.

SEAT Act ma niewielkie szanse na stanie się obowiązującym prawem w USA. Większość w izbie niższej mają republikanie, które chcą pozostawić tę kwestię "niewidzialnej ręce rynku". Ale kongresman z Tennesee zapowiada walkę do końca i przytacza konkretne argumenty.

- Zmniejszające się fotele tworzą problemy dotyczące zarówno zdrowia jak i bezpieczeństwa – napisał Cohen w oświadczeniu.

– FAA wymaga na przykład, aby samoloty były przygotowane do szybkiej ewakuacji, ale agencja nie przeprowadziła żadnych testów w dzisiejszych samolotach o zagęszczonych fotelach – podkreśla.

Kongresman przypomina także, że zbyt mała przestrzeń między fotelami wiąże się nie tylko z niewygodą, ale także niebezpieczeństwem zakrzepów podczas dłuższych rejsów.

Choć legislacja ma niewielkie szanse na Kapitolu, inicjatywa jest wyrazem frustracji konsumentów z powodu zagęszczania przestrzeni przez przewoźników w eksploatowanych maszynach.

Autorem inicjatywy jest demokratyczny kongresman z z Tennessee Steve Cohen. Projekt SEAT Act (skrót od "Seat Egress in Air Travel Act") ma zostać dołączony w formie poprawki do ustawy o budżecie Federalnej Agencji Lotnictwa Cywilnego (Federal Aviation Administration – FAA). W czwartek nad legislacją ma obradować Komisja Transportu Izby Reprezentantów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Udana premiera "Widma wolności". Akcje CD Projektu tanieją
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Biznes
Żeby zarobić, kluby inwestują w zawodników
Biznes
Unia Europejska idzie na zwarcie z Państwem Środka
Biznes
Bruksela: 11 mld euro na chipy. Europa ma stać się centrum innowacji
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Biznes
Lego nie przejdzie na ekologiczny plastik, wcale nie jest taki eko
Materiał Promocyjny
Czas tworzyć kadry dla energetyki jądrowej