To już druga edycja Hackathonu. W tym roku tematem przewodnim imprezy ma być usprawnianie procesu obsługi klientów. W San Francisco, Londynie, Paryżu, Brukseli, Rzymie, Berlinie, Warszawie i Stambule po 10-15 startupów technologicznych będzie współpracować z różnymi spółkami grupy BNP Paribas, przy projektach zorientowanych na klienta. Celem projektów jest poprawa doświadczeń w takich obszarach jak: zakup domu, dobra konsumenckie, usługi skarbowe dla małych i średnich firm czy doradztwo finansowe przez internet. – Hackathon to międzynarodowy program, który obejmuje wiele obszarów naszej działalności i potwierdza nasze długofalowe zaangażowanie we współpracę ze startupami – komentuje Jacques d'Estais, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas.

Po roboczym weekendzie wybrani finaliści zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w pięciomiesięcznym programie Digital Bootcamp, gdzie będą szlifować swoje projekty przy wsparciu ekspertów BNP Paribas. Wyniki swojej pracy przedstawią podczas Demo Day w grudniu. Zwycięskie drużyny przejdą do etapu przygotowania prototypów i będą bezpośrednio współpracować z jedną ze spółek banku. – Nasze działania pozwolą nam na rozwój technologicznych innowacji w odpowiedzi na doświadczenia klientów, jakie zostały zawarte w naszym planie strategicznym do 2020 r. – dodaje Thierry Laborde, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas.

Startupy zachowają prawa własności intelektualnej odnośnie wszystkich projektów, które zostaną wdrożone przez grupę. Każdy z sześciu zwycięskich startupów z ubiegłorocznej edycji Hackathonu pracuje obecnie nad swoim projektem z jedną ze spółek BNP Paribas. I tak np. startup LogMote oferuje usługę z zakresu pojedynczej identyfikacji użytkownika, która zamienia jego smartfon w prosty i bezpieczny klucz uwierzytelniania. Logmote bierze obecnie udział w programie inkubacyjnym WeAreInnovation (WAI) w Paryżu. Z kolei spółka BehavioSec opracowuje profile zachowań klientów na podstawie analizy charakterystyki użytkowników, którzy uwierzytelniają się na szeregu połączonych urządzeń, w tym telefonach komórkowych, komputerach stacjonarnych i tabletach.

Heuritech to specjalista w dziedzinie zastosowania sztucznej inteligencji i pogłębionej nauki w biznesie. Startup ma zamiar zrewolucjonizować inteligencję social media za pomocą swojej platformy, zaprojektowanej tak, aby rozumiała koncepcję przedstawianą w tekście, takim jak tweety czy maile, oraz w grafice, na stronach takich jak Instagram. Zespół również bierze udział w programie WAI w Paryżu. Wśród ubiegłorocznych laureatów Hackathonu są również DataSine i SnapCheck. Ten pierwszy wykorzystuje dane o klientach i ich transakcjach do budowy profilów osobowych oraz identyfikacji ważnych dla nich wydarzeń (informacje te pomagają usługodawcom w wypracowaniu optymalnego podejścia do klienta). Spółka właśnie podpisała umowę na przeprowadzenie testów tego rozwiązania. SnapCheck natomiast stworzył rozwiązanie w postaci czeków bez użycia papieru. Ostatnim z ubiegłorocznych wyróżnionych jest Saldo.mx – twórca aplikacji mobilnej do fakturowania.