Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego wciąż upada tak dużo start-upów?

Zwykło się mówić “Polak potrafi”, co ma czasem negatywne zabarwienie, ale w przypadku przedsiębiorczości pozytywnie i celnie opisuje biznesową odwagę i kreatywność Polaków. Mimo to szacuje się, że 80% firm upada w pierwszych dwóch latach działalności.

Aktualizacja: 07.12.2016 10:17 Publikacja: 07.12.2016 07:40

Dlaczego wciąż upada tak dużo start-upów?

Foto: 123RF

Ta statystyka nie powinna w zasadzie dziwić - intuicyjnie nasuwa zasadę Pareto, według której 20% badanych obiektów związanych jest z 80% pewnych zasobów. Niestety w przypadku upadających przedsiębiorstw prawda ta nie działa - przecież 20% powstałych firm zgarnia 100% biznesu. Dlaczego start-upy upadają? Badanie zainicjowane przez Business Link wykazuje trzy główne powody problemów młodych firm. Dla 67% z nich to obciążenia podatkowe, 42% wymienia ograniczenia prawne, a 25% wskazuje na ograniczony dostęp do finansowania. Podobne wskazania pojawiają się w większości tego typu badań i nic dziwnego - odpowiedzi są życzeniowe. Niechętnie przyznajemy się do błędów, wskazując przyczyny zewnętrzne i ich prawdopodobny wpływ na niepowodzenie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Nvidia zaskakuje Wall Street – akcje rosną po publikacji raportu
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Dopłaty do elektryków na wyczerpaniu, spór o Nexperię, uproszczenia przepisów AI
Biznes
Co myślimy o systemie kaucyjnym? Nowe badanie
Biznes
Kreml ma nowego terrorystę. Były szef Jukosu na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama