Co wyhamowało polską ciężarówkę w Berlinie?

Niemieccy śledczy zaprzeczyli wcześniejszym doniesieniom na temat tego, kto wyhamował samochód użyty podczas zamachu w Berlinie. Zadziała elektronika na pokładzie ciężarowej Scanii, a konkretnie system AEB chroniący przed kolizją.

Aktualizacja: 04.01.2017 10:57 Publikacja: 04.01.2017 10:53

Co wyhamowało polską ciężarówkę w Berlinie?

Foto: Scania

Skradziony samochód, który posłużył do zamachu w Berlinie to Scania R450. W 2012 roku Unia Europejska wymusiła na producentach samochodów przekraczających 3,5 tony stosowanie rozwiązania o nazwie AEB (Automatic Emergency Brake).

Jak informuje telewizja Deutsche Welle, śledczy odkryli, że samochód dzięki systemowi automatycznego hamowania zatrzymał się samoczynnie dopiero po 70-80 metrach. System mógł samoczynnie wyhamować ciężarówkę w momencie, gdyby kierowca nie reagował. System najpierw ostrzega dźwiękiem i komunikatem na desce rozdzielczej, a następnie aplikuje hamowanie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca