Duża awaria w największych polskich bankach

Klienci mają problemy z logowaniem do systemów Santandera, mBanku i ING Banku Śląskiego.

Aktualizacja: 10.01.2020 12:37 Publikacja: 10.01.2020 12:25

Duża awaria w największych polskich bankach

Foto: Adobe Stock

Około południa trudności z zalogowaniem do systemu bankowości internetowej i mobilnej zaczęli zgłaszać klienci Santander Banku Polska. Przy próbie zalogowania wyświetla się komunikat o utrudnieniach. Podobnie jest w ING Banku Śląskim – klienci skarżą się na niemożność zalogowania do aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Karty płatnicze najprawdopodobniej działają.

W mBanku w południe klienci nie mogli nie tylko się zalogować do obu tych systemów, ale występowały też problemy z BLIK-iem, dlatego bank zalecał korzystanie z kart płatniczych. Przed godz. 13. Podał na stronie, że serwis bankowości internetowej już działa, trwają pracę nad przywróceniem działania aplikacji mobilnej.

Klienci są tym bardziej zniecierpliwieni, że dzisiaj przypada 10. dzień miesiąca, w którym realizowane są wypłaty dla pracowników. Santander, mBank i ING Bank Śląski mają łącznie blisko 14 mln klientów indywidualnych.

ING Bank Śląski

- System działa poprawnie. Od godziny 11:00 mieliśmy przejściowe problemy z dostępem do bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile. W niektórych przypadkach mogły występować problemy z generowaniem kodów BLIK. Sytuacja została opanowana o godzinie 12:22. Problem był natury technologicznej - informuje biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

mBank

mBank przyznaje, że ma jeszcze problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej. - Obecnie serwis bankowości internetowej działa natomiast bez przeszkód, można się zalogować, można zrobić każdą operację. Dlatego klientów zachęcamy do skorzystania z serwisu zamiast aplikacji. Karty działają i przez cały czas działały poprawnie. Pracujemy nad tym, żeby przywrócić pełną dostępność aplikacji. Przepraszamy bardzo za problemy i prosimy o cierpliwość. Klienci mogą sprawdzać nasze profile w mediach społeczenościowych, tam na bieżąco staramy się informować - podaje biuro prasowe mBanku.

Po godzinie 17.00 w Santanderze awaria została już usunięta, ale mBank nadal boryka się z funkcjonowaniem aplikacji mobilnej.

Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne