Reklama

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Bank powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. Jeśli do kradzieży przyczyniły się zaniedbania klienta, bank może domagać się zwrotu części pieniędzy.

Publikacja: 09.06.2021 13:39

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Foto: Shutterstock

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Opisuje przypadek klienta, który wystawił na sprzedaż przedmiot na portalu aukcyjnym i po kilku minutach otrzymał wiadomość od osoby, która była zainteresowana zakupem. „Byliśmy pewni, że korespondujemy z klientem, który chce od nas kupić towar. Przesłano nam potwierdzenie przelewu, mieliśmy podać numer karty i naprawdę nie było to dziwne dla mnie, ponieważ przy zakupie biletów też podawałam wszystkie dane z karty. Nic mnie nie niepokoiło. Po pewnym czasie zalogowałam się na konto i zobaczyłam, że zniknęły pieniądze” – tak swoją historię opisał poszkodowany konsument.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
WIBOR w centrum sporu. Co czeka kredytobiorców po opinii rzecznika TSUE?
Banki
Opinia TSUE w sprawie WIBOR. Banki mogą odetchnąć z ulgą?
Banki
Cyberincydent w PKO BP. Etyczny haker wskazał lukę w zabezpieczeniach?
Banki
Prezes BGK: Będzie nowy wehikuł do finansowania obronności
Banki
Incydent w PKO BP. Czyje dane ujawniono?
Reklama
Reklama