Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Bank powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. Jeśli do kradzieży przyczyniły się zaniedbania klienta, bank może domagać się zwrotu części pieniędzy.

Publikacja: 09.06.2021 13:39

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Foto: Shutterstock

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Opisuje przypadek klienta, który wystawił na sprzedaż przedmiot na portalu aukcyjnym i po kilku minutach otrzymał wiadomość od osoby, która była zainteresowana zakupem. „Byliśmy pewni, że korespondujemy z klientem, który chce od nas kupić towar. Przesłano nam potwierdzenie przelewu, mieliśmy podać numer karty i naprawdę nie było to dziwne dla mnie, ponieważ przy zakupie biletów też podawałam wszystkie dane z karty. Nic mnie nie niepokoiło. Po pewnym czasie zalogowałam się na konto i zobaczyłam, że zniknęły pieniądze” – tak swoją historię opisał poszkodowany konsument.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne