Reklama
Rozwiń

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Bank powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. Jeśli do kradzieży przyczyniły się zaniedbania klienta, bank może domagać się zwrotu części pieniędzy.

Publikacja: 09.06.2021 13:39

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Foto: Shutterstock

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Opisuje przypadek klienta, który wystawił na sprzedaż przedmiot na portalu aukcyjnym i po kilku minutach otrzymał wiadomość od osoby, która była zainteresowana zakupem. „Byliśmy pewni, że korespondujemy z klientem, który chce od nas kupić towar. Przesłano nam potwierdzenie przelewu, mieliśmy podać numer karty i naprawdę nie było to dziwne dla mnie, ponieważ przy zakupie biletów też podawałam wszystkie dane z karty. Nic mnie nie niepokoiło. Po pewnym czasie zalogowałam się na konto i zobaczyłam, że zniknęły pieniądze” – tak swoją historię opisał poszkodowany konsument.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych