Bank zwolnił pracownicę za pomoc klientowi. „To niezgodne z naszymi zasadami”

Zwolniono menedżerkę z oddziału banku Lloyds za to, że pomagała klientowi. Ta historia ma jednak szczęśliwe zakończenie.

Aktualizacja: 11.06.2021 17:50 Publikacja: 11.06.2021 17:38

Bank zwolnił pracownicę za pomoc klientowi. „To niezgodne z naszymi zasadami”

Foto: AdobeStock

Lloyds zwolnił menedżerkę ze swojego oddziału w Oksfordzie po tym, jak pomagała 86-latkowi w wykonywaniu operacji bankowych. W oświadczeniu po zwolnieniu pracownicy bank poinformował, że decyzja oparta była na jego regułach „odpowiedzialnego postępowania”.

Zwolnioną pracownicą była Nadia Begum, która z klientem, Cliffordem Weedonem znała się już od dłuższego czasu. Znajomość pracownicy banku i klienta przerodziła się w przyjaźń, w której młoda kierowniczka bankowa pomagała starszemu przyjacielowi także przy operacjach bankowych. Dla człowieka, któremu wzrok pogarszał się z wiekiem, była to nieoceniona pomoc.

- Jest aniołem w przebraniu. Nigdy nie spotkałem takiej osoby jak ona – mówił, cytowany przez BBC, Clifford Weedon o Nadii Begum.

Bank, jak twierdzą Weedon i Begum, przeprowadzał już dochodzenie związane z ich przyjaźnią, ale nie wykryto wówczas żadnych nieprawidłowości czy nadużywania zaufania klienta. Ostatecznie Begum została zwolniona za to, że pomogła przyjacielowi otworzyć pocztę od banku.

- Myślałam, że moja kariera się skończyła i jak dostanę kiedykolwiek inną pracę? – opowiada Nadia Begun, która w czasie, w którym została zwolniona, akurat szykowała się do ślubu.

Ostatecznie jednak jej historia ma szczęśliwe zakończenie. Dokładnie to, za co została zwolniona z banku Lloyds, stało się powodem zatrudnienia w Octopus Energy, w której, jak twierdzi Begum, stawiają ją „na piedestale” za to, za co została zwolniona z Lloyds.

- Od razu wiedziałem, że musimy ją zatrudnić – twierdzi Greg Jackson z Octopus Energy w rozmowie z BBC. – Ciepło i człowieczeństwo Nadii idealnie do nas pasowały.

Tymczasem Lloyds nadal prowadzi wewnętrzne postępowanie w sprawie Nadii Begum. Jak powiedział BBC rzecznik banku posiedzenie wewnętrznego trybunału zostało wyznaczone na przyszły rok i niewłaściwe byłoby komentowanie sprawy przed zapadnięciem rozstrzygnięcia.

- Wspieranie i ochrona naszych klientów jest naszym absolutnym priorytetem. Aby tak się stało, mamy kodeks odpowiedzialności dla współpracowników, aby chronić zarówno naszych współpracowników, jak i klientów. W tym przypadku to było niezgodne z naszymi zasadami – twierdzi bank w oświadczeniu.

Nadia Begum nie zamierza już uczestniczyć w wewnętrznym postępowaniu banku.

- Po osiemnastu miesiącach nie chcę już przez to przechodzić – powiedziała.

Lloyds zwolnił menedżerkę ze swojego oddziału w Oksfordzie po tym, jak pomagała 86-latkowi w wykonywaniu operacji bankowych. W oświadczeniu po zwolnieniu pracownicy bank poinformował, że decyzja oparta była na jego regułach „odpowiedzialnego postępowania”.

Zwolnioną pracownicą była Nadia Begum, która z klientem, Cliffordem Weedonem znała się już od dłuższego czasu. Znajomość pracownicy banku i klienta przerodziła się w przyjaźń, w której młoda kierowniczka bankowa pomagała starszemu przyjacielowi także przy operacjach bankowych. Dla człowieka, któremu wzrok pogarszał się z wiekiem, była to nieoceniona pomoc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO