Rosyjski Sbierbank (ang. Sberbank) oficjalnie zaprezentował nowe logo z nazwą „Sber", podczas konferencji banku w czwartek 24 września. Nowe logo banku to niedokończone niebiesko-żółto-zielone kółko z zielonym znacznikiem wyboru wewnątrz i napisem „Sber". Tym samym rosyjska instytucja finansowa porzuca słowo „bank".

Czytaj także: S&P: Rośnie czarna dziura w rosyjskiej bankowości

Jak wyjaśnił prezes German Gref, zielony kolor logo reprezentuje finanse, ale dodano również inne, ponieważ Sbierbank nie jest już tylko bankiem, ale całym ekosystemem usług. Logo usług będzie się różnić kolorami: w logo usług medycznych SberZdorovye druga część nazwy firmy jest w kolorze ciemnoróżowym. Przy SberLeasing i SberStrakhovanie (ubezpieczenia) w kolorze zielonym, a SberResheniya (rozwiązania) w kolorze jasno-niebieskim. Znacznik w logo został zachowany jako symbol poświęcenia i nastawienia na „dobro człowieka", a okrągły kształt - jako symbol skupienia się na potrzebach klienta.

Sberbank zaprezentował również nowe bankomaty z technologią zbliżeniową i biometryczną. Klienci zatrudniającego około 230 tysięcy pracowników Srebu nie potrzebują już kart, aby z nimi pracować. Inne zaprezentowane nowości to system płatności SberPay, załącznik medialny SberBox oraz wirtualny asystent Salut.

Według samego rosyjskiego banku rebranding będzie kosztował 2,5 miliarda rubli. „Dalsze wydatki na wprowadzenie nowej marki zostaną poniesione w ciągu kilku lat. W tym celu nie planuje się radykalnych inwestycji "- podał bank w komunikacie. Rebranding dla Sberbank przygotowała i przeprowadza międzynarodowa agencja Landor & Fitch.

Jak przypomniała gazeta RBK, koszty rebrandingu takiego giganta muszą być dużo wyższe. Tylko w przypadku ponownej rejestracji oddziałów eksperci oceniali koszty na od 4,3 mld do 7,1 mld rubli.

Ostatni raz Sberbank zmienił swoje logo w 2009 roku.