Reklama

Rzecznik Finansowy bada przerwy w dostępie do bankowości online

Klienci skarżą się na niedostępność usług oferowanych zdalnie, a w szczególności sposobów informowania i traktowania ich w takich sytuacjach.

Publikacja: 20.10.2020 13:06

Rzecznik Finansowy bada przerwy w dostępie do bankowości online

Foto: Adobe Stock

Rzecznik Finansowy informuje o rozpoczęciu kontroli w tym zakresie. Wystąpił do podmiotów rynku bankowo–kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.

- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy. W ten sposób tłumaczy powody wysłania zapytania do banków, aby poznać skalę tego zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Spójrzmy głębiej. Kto naprawdę zapłaci podatek od banków?
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Banki
Donald Trump zwolnił gubernatorkę Lisę Cook z władz Fedu
Banki
Banki jako jedyne zapłacą większy CIT. „To wyłom w systemie”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Banki
Trzy scenariusze zakończenia wojny w Ukrainie z Polską w tle
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama