Reklama

Zysk netto PKO BP zgodny z oczekiwaniami

Spowolnienie gospodarcze, które spowodowało, że część Polaków ma kłopoty ze spłacaniem kredytów sprawiło, że zysk netto największego w kraju banku PKO BP spadł w trzecim kwartale o dziewięć procent do 921 milionów złotych, licząc rok do roku

Publikacja: 12.11.2012 09:28

Zysk netto PKO BP zgodny z oczekiwaniami

Foto: Bloomberg

Analitycy ankietowani przez Agencję Reutera oczekiwali zysku netto na poziomie 919 milionów złotych.

Bardziej niż oczekiwali specjaliści wzrosły w trzecim kwartale rezerwy na złe kredyty - zwiększyły się one jedną trzecią do 658 milionów złotych, o niemal 50 milionów przekraczając prognozy analityków.

- Koszty ryzyka okazały się wyższe od oczekiwań, ale zostały zbilansowane wynikiem na działalności handlowej - powiedział analityk Espirito Santo Kamil Stolarski.

- Pozostałe wyniki są zgodne z oczekiwaniami i co do ich jakości nie ma pytań. Być może ten wzrost rezerw był efektem kłopotów jakiegoś pojedynczego klienta - uzupełnił.

Zarówno wynik z opłat i prowizji, jak i wynik odsetkowy pozostały mniej więcej na poziomie sprzed roku i wyniosły odpowiednio 762 miliony i 1,98 miliarda złotych.

Reklama
Reklama

Analitycy oczekują, że rynek zdyskontował już wyniki PKO, więc reakcji w poniedziałek nie będzie. Od początku roku kurs PKO zyskał 11 procent, podczas gdy indeks banków wzrósł o 14 procent.

Analitycy ankietowani przez Agencję Reutera oczekiwali zysku netto na poziomie 919 milionów złotych.

Bardziej niż oczekiwali specjaliści wzrosły w trzecim kwartale rezerwy na złe kredyty - zwiększyły się one jedną trzecią do 658 milionów złotych, o niemal 50 milionów przekraczając prognozy analityków.

Reklama
Banki
Prezes UOKiK chce chronić klientów banków nowym podatkiem. Czy to się sprawdzi?
Banki
Czy Donald Trump chce trzymać Jerome'a Powella w niepewności?
Banki
Szefowa Banku Rosji pod sąd. Jest wniosek do Trybunału w Hadze
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Reklama
Reklama