Nowa funkcjonalność umożliwi korzystanie z rachunku natychmiast, po zawarciu umowy w formie elektronicznej. Jednak do założenia konta w ramach nowej procedury niezbędne jest posiadanie innego rachunku bankowego.
Klient, który chce w ten sposób otworzyć rachunek wypełnia wniosek na stronie internetowej, a następnie bank przesyła, na podany we wniosku adres email, numer rachunku w Banku Pocztowym, na który klient dokonuje przelewu ze swojego konta w innym banku. Po zaksięgowaniu przelewu Bank Pocztowy wysyła na adres email umowę rachunku. Jednocześnie wysyła standardową drogą hasło do bankowości internetowej.
– Ze względu na wymagania identyfikacyjne z usługi mogą skorzystać osoby, które posiadają rachunek w innym banku, telefon komórkowy oraz adres e-mail. Dane występujące w przelewie z innego banku: imię i nazwisko klienta oraz dane adresowe muszą być zgodne z tymi, które zostały podane we wniosku– dodaje Karolina Stefanowicz, zastępca dyrektora departamentu bankowości pocztowej.
Udostępnienie tej możliwości przedstawiciele zarządu banku Pocztowego zapowiedzieli niedawno na łamach „Rz".
Na przełomie marca i kwietnia wystartuje nowy serwis transakcyjny dla firm Banku Pocztowego, a jeszcze w pierwszej połowie roku dla klientów detalicznych.