Klienci są zainteresowani nowościami w ofercie banków. Spośród ofert już dostępnych na polskim rynku najmniej entuzjazmu wzbudza możliwość dokonywania przelewów przez portale społecznościowe, najwięcej zaś – karta zbliżeniowa, która na dobre zagościła w ofercie banków. Przelewami za pośrednictwem portali społecznościowych bardziej zainteresowane są kobiety niż mężczyźni. Najbardziej otwarci na nowości bankowe są klienci ING Banku Śląskiego – w przypadku każdego z poniższych produktów ich zainteresowanie było wyższe niż średnia dla wszystkich banków, a także ludzie młodzi z przedziału wiekowego do 24 lat.

- Nasze badanie przeprowadzaliśmy wśród klientów banków, którzy korzystają z Internetu, czyli na osobach, które w nieco większym stopniu niż ogół populacji są zainteresowane nowościami w różnych obszarach życia i które są często innowatorami– tłumaczy dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. Podkreśla, że zdecydowanie najwięcej zwolenników mają rozwiązania, które w ostatnim czasie stały się powszechne – np. karta zbliżeniowa, a także te służące zwiększeniu bezpieczeństwa oraz ułatwiające korzystanie z usług bankowych, np. możliwość dokonywania wypłat z bankomatu oraz płatności w sklepach poprzez skanowanie odcisku palca. Dzięki temu klient z jednej strony nie musi pamiętać numeru PIN, z drugiej zaś nie ma obaw w sytuacji, kiedy karta zaginie, gdyż nikt inny nie będzie mógł z niej korzystać. –

Z dużą dozą nieufności klienci podchodzą do dokonywania przelewów i innych operacji bankowych za pośrednictwem innych niż bankowa stron internetowych, w tym portali społecznościowych – dodaje  Adam Czarnecki. O ile klienci ufają bankowości internetowej, o czym świadczy rosnąca liczba osób korzystających z tej usługi, o tyle można wnioskować, że nie mają pełnego zaufania do innych stron internetowych i obawiają się, że takie operacje nie są do końca bezpieczne. Badanie zrealizowano techniką ankiet internetowych w lutym 2013 , na  605 internautów w wieku 18- 60 lat. Wszyscy badani posiadali konto w banku, zaś 2/3 respondentów korzystało z usług co najmniej dwóch banków.

Z danych Związku Banków Polskich wynika, że  już 11,4 mln osób aktywnie korzysta z bankowości internetowej.