PKO BP od wdrożenia oferty na początku lipca otworzył już ponad 56 tysięcy kont dla dzieci poniżej 13 roku życia.
– Rekordowo udało nam się otworzyć jednego dnia ponad 960 takich kont – mówi Michał Macierzyński, dyrektor biura innowacji w PKO BP.
Od 21 października bank wprowadził możliwość otwierania konta dla dzieci z poziomu iPKO, bez konieczności wizyty w oddziale – od tego czasu sprzedaż tym kanałem stanowi prawie 20 proc. sprzedaży ogółem.
W ramach tej oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą poprzez swoje osobiste konta internetowe otrzymywać kieszonkowe, inicjować przelewy, doładowywać telefon komórkowy, oszczędzać na określone cele czy podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Konto jest powiązane z kontem rodzica.
W Polsce jest 5 milionów dzieci poniżej 13. roku życia i banki już teraz zaczynają zabiegać o tych, którzy w przyszłości będą ich dorosłymi i klientami. Kilkanaście banków ma ofertę dla młodych, ale proponują konta dla dzieci powyżej 13. roku życia.