Reklama

Santander mocno przebił oczekiwania

Bank w III kwartale osiągnął wynik netto wyraźnie wyższy od prognoz dzięki nieco wyższym dochodom i dużo niższym odpisom.

Publikacja: 27.10.2020 11:41

Santander mocno przebił oczekiwania

Foto: Bloomberg

Santander Bank Polska miał w III kwartale 480 mln zł zysku netto, czyli o 23 proc. mniej niż rok temu, ale 57 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Wynik jest dużo lepszy od średniej prognoz, bo aż o 57 proc. (zakładała 305 mln zł zysku). Kurs akcji banku rośnie rano o 3,3 proc., do 138 zł (WIG-banki zyskuje 0,85 proc.).

- Wyniki Santander Banku były lepsze niż oczekiwania, głównie za sprawą wyższych dochodów prowizyjnych oraz niższego salda rezerw. Marża odsetkowa nieznacznie spadła, wydaje się że w III kwartale wskaźnik ten osiągnął swoje minimum. Na uwagę zwraca niezła kontrola kosztów. Gorzej prezentują się wskaźniki dynamiki wolumenów, które nie zmieniły się w stosunku do II kwartału. Rezultaty oceniamy jako bardzo dobre na tle obecnej sytuacji. Wskaźnik P/E dla wyników kwartalnych w stos. rocznym wyniósł 6.9, czyli nisko – ocenia Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM. Odpisy wyniosły 359 mln zł, czyli były o 20 proc. niższe niż oczekiwano. Odpisy są o 7 proc. wyższe niż rok temu i 25 proc. niższe niż w II kwartale. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Banki
Donald Trump zwolnił gubernatorkę Lisę Cook z władz Fedu
Banki
Banki jako jedyne zapłacą większy CIT. „To wyłom w systemie”
Banki
Trzy scenariusze zakończenia wojny w Ukrainie z Polską w tle
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Banki
Ministerstwo Finansów podniesie podatek dla banków o ponad 50 proc.
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama