Bank Zachodni WBK chce oprócz podstawowej obsługi coraz mocniej pełnić rolę doradcy. W środę startuje z nowatorskim cyklem telewizyjnym „ Firmowe ewolucje". Celem programu jest zachęcenie polskich firm do rozwoju przez przekazanie im praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia biznesu. Każdy z 10 odcinków będzie poświęcony firmie z innej branży.
- Mocno stawiamy na ofertę około finansową. Temu ma służyć min. Akademia Przedsiębiorcy czyli spotkania z firmami i warsztaty w ramach których mogą się dowiedzieć jak pozyskać środki unijne czy wspólne warsztaty z Google pomagające wykorzystywać internet w działalności biznesowej. W spotkaniach mogą uczestniczyć firmy nie będące klientami banku –tłumaczy Feliks Szyszkowiak, członek zarządu nadzorujący pion małych i średnich firm w BZ WBK.
- Chcieliśmy dotrzeć w ten sposób do grupy 5 tys. firm, ale już dziś wiemy, że ta liczba będzie wyższa- dodaje Radosław Twarużek, dyrektor w BZ WBK. W 12 czerwcowych spotkaniach wzięło udział 1,3 tys. przedsiębiorców.
Dla firm startujących z działalnością organizowane są tzw. inkubatory przedsiębiorczości. Program obecnie prowadzony jest w dwóch województwach : wielkopolskim i kujawsko – pomorskim. Takie działanie mają jednak przynieść również wymierne w efekty w postaci pozyskiwania nowych klientów.
- Chcemy miesięcznie pozyskiwać 4-5 tys. nowych klientów z segmentu MSP – mówi Feliks Szyszkowiak. W okresie maj-czerwiec otwarto 10 tys. nowych kont biznesowych. Obecnie bank obsługuje ponad 250 tys. małych i średnich firm ( z obrotami do 40 mln zł).