Jak podaje Rada Reklamy, do prac przystąpił Provident Polska, który zaprosił zaproszone wiodące instytucje finansowe i stowarzyszenia branżowe, m.in. Vivus Finance, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Związek Banków Polskich, Związek Firm Pożyczkowych, Izbę Domów Maklerskich, Polską Izbę Ubezpieczeń, Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
- Grupa ma charakter otwarty, liczymy na włączanie się do prac nad dokumentem kolejnych instytucji – mówi Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Jak dodaje, efekty pracy grupy, w postaci dokumentu określającego zasady reklamy produktów i usług finansowych, mają zostać zaprezentowane w pierwszym półroczu przyszłego roku.
Rada Reklamy to organizacja, w ramach której branże same regulują się w zakresie etyczności prowadzonych kampanii reklamowych. Rozpatruje skargi na reklamy napływające z rynku, wszczyna też samodzielnie postępowania rozstrzygające czy kampanie są zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy.