Reklama

Zysk UBS spadł o ponad połowę. Bank uspokaja: „mamy duży napływ klientów”

Zysk netto szwajcarskiego banku UBS zmniejszył się w pierwszym kwartale o 52 proc. rok do roku, do 1,03 mld dolarów. Średnio oczekiwano, że wyniesie on 1,75 mld dolarów. Bank doświadczył jednak napływu pieniędzy od klientów.

Publikacja: 25.04.2023 10:27

Zysk UBS spadł o ponad połowę. Bank uspokaja: „mamy duży napływ klientów”

Foto: Bloomberg

Spadek zysku UBS miał związek głównie z koniecznością przeznaczenia dodatkowych 665 mln dolarów na rezerwy związane z kosztami postępowania prawnego związanego z amerykańskimi pożyczkami hipotecznymi. - Mamy nadzieję, że możemy wkrótce zamknąć ten trwający od 15 lat rozdział - stwierdził Sergio Ermotii, prezes UBS. Określił on wyniki za pierwszy kwartał jako „bardzo solidne”.

UBS ogłosił, że w pierwszym kwartale jego dział zarządzania majątkami zdołał przyciągnąć 28 mld USD od nowych klientów. 7 mld USD z tej sumy napłynęło w ciągu ostatnich 10 dni marca, czyli już po ogłoszeniu transakcji przejęcia Credit Suisse. - Widzieliśmy napływy pieniędzy klientów z Credit Suisse i co ważne, widzieliśmy je również po ogłoszeniu transakcji jego przejęcia, co pokazuje, że nasi klienci uważają nas za ostoję stabilności - powiedział Ermotii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama