Obecnie bank obsługuje ćwierć miliona klientów z sektora MSP, ale chce zdobyć 100 tys. nowych.
– Szacujemy nasz udział w rynku na około 15 proc. Nasza ambicją jest, by zbliżył się do 20 proc., a może nawet przekroczył ten poziom – powiedział Feliks Szyszkowiak, członek zarządu BZ WBK. Jak zaznacza, dla banku istotne jest zwiększanie odsetka firm aktywnie korzystających z usług. Obecnie jest to około 75 proc. przedsiębiorstw znajdujących się w bazie banku, a ma to być 80 proc.
– W tym roku szczególnie skupiamy się na segmencie agro, eksporterach i importerach oraz firmach korzystających ze środków unijnych – mówi Feliks Szyszkowiak.
Bank zmodyfikował ofertę dla tego segmentu, planuje dalszy rozwój bankowości internetowej i mobilnej dla klientów MŚP, a także wdraża platformę wsparcia obejmującą takie usługi jak księgowość, prawo, marketing czy monitoring płatności.
Bank prowadzi też kilka innych dużych projektów, m.in. warsztatów i szkoleń skierowanych do firm, jak Akademia Przedsiębiorcy, Program Rozwoju Eksportu czy platforma Firmowe Ewolucje (część treści jest ogólnodostępna, a część funkcji i bonusów tylko dla klientów banku).