Reklama
Rozwiń
Reklama

BZ WBK mocno celuje w firmy

Bank Zachodni WBK chce zwiększyć swoje udziały w rynku usług dla małych i średnich firm do 20 proc. w perspektywie 2018 r.

Publikacja: 25.04.2016 22:00

BZ WBK mocno celuje w firmy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Obecnie bank obsługuje ćwierć miliona klientów z sektora MSP, ale chce zdobyć 100 tys. nowych.

– Szacujemy nasz udział w rynku na około 15 proc. Nasza ambicją jest, by zbliżył się do 20 proc., a może nawet przekroczył ten poziom – powiedział Feliks Szyszkowiak, członek zarządu BZ WBK. Jak zaznacza, dla banku istotne jest zwiększanie odsetka firm aktywnie korzystających z usług. Obecnie jest to około 75 proc. przedsiębiorstw znajdujących się w bazie banku, a ma to być 80 proc.

– W tym roku szczególnie skupiamy się na segmencie agro, eksporterach i importerach oraz firmach korzystających ze środków unijnych – mówi Feliks Szyszkowiak.

Bank zmodyfikował ofertę dla tego segmentu, planuje dalszy rozwój bankowości internetowej i mobilnej dla klientów MŚP, a także wdraża platformę wsparcia obejmującą takie usługi jak księgowość, prawo, marketing czy monitoring płatności.

Bank prowadzi też kilka innych dużych projektów, m.in. warsztatów i szkoleń skierowanych do firm, jak Akademia Przedsiębiorcy, Program Rozwoju Eksportu czy platforma Firmowe Ewolucje (część treści jest ogólnodostępna, a część funkcji i bonusów tylko dla klientów banku).

Reklama
Reklama

Z badań zleconych przez BZ WBK wynika, że barierą rozwoju firm z sektora MŚP są obciążenia podatkowe, otoczenie regulacyjno-prawne, ale także trudności w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników.

Strategia banku jest odpowiedzią na te bolączki i zakłada oferowanie także pomocy i usług niefinansowych. Wykorzystując obecność i doświadczenia grupy Santander (głównego udziałowca BZ WBK) na wielu rynkach, bank mocno stawia na ułatwienia pomagające polskim przedsiębiorcom na wychodzenie na rynki zagraniczne, także te bardziej odległe. – Taką rolę pełni platforma Santander Trade zawierająca dużo szczegółowych informacji na temat specyfiki poszczególnych rynków i dużą bazę potencjalnych kontrahentów – podkreśla Feliks Szyszkowiak. Obecnie na platformie zarejestrowanych jest 15 tys. firm, a 15 proc. z nich nawiązuje poprzez tę platformę kontakty i relacje handlowe.

Grupa Santander jest obecna m.in. rynkach Ameryki Południowej, a w Europie oprócz macierzystego rynku m.in. w Wielkiej Brytanii i Portugalii. Jak powiedział szef Global SME Banking w Santander Javier Castrillo Penadés, nowa strategia dla MSP została już wdrożona w ośmiu krajach spośród dziesięciu, które geograficznie są dla grupy kluczowe. Bank jest też zadowolony z efektów strategii.

Obecnie bank obsługuje ćwierć miliona klientów z sektora MSP, ale chce zdobyć 100 tys. nowych.

– Szacujemy nasz udział w rynku na około 15 proc. Nasza ambicją jest, by zbliżył się do 20 proc., a może nawet przekroczył ten poziom – powiedział Feliks Szyszkowiak, członek zarządu BZ WBK. Jak zaznacza, dla banku istotne jest zwiększanie odsetka firm aktywnie korzystających z usług. Obecnie jest to około 75 proc. przedsiębiorstw znajdujących się w bazie banku, a ma to być 80 proc.

Reklama
Banki
UniCredit wraca do Polski i chce rzucić wyzwanie lokalnym bankom
Banki
Ile podpisano ugód frankowych? Nowe, zaskakujące dane banków
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama