Moduł służący przenoszeniu rachunków bankowych w systemie Ognivo został wdrożony przez Krajową Izbę Rozliczeniową w 2010 r. Polska to pierwszy kraj w Unii Europejskiej, który udostępnił tę usługę w sposób elektroniczny. Dzięki niewielkiemu angażowaniu klienta w cały proces przenoszenie rachunku w banku korzystającym z usługi Ognivo jest proste i szybkie. Wystarczy złożyć dyspozycję zamknięcia konta i przeniesienia danych do nowego banku. Dotyczy to salda, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz przekazania informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga już udziału klienta. Usługa jest rekomendowana przez Związek Banków Polskich, ale warto pamiętać, że należy do katalogu usług opcjonalnych.
Pomimo tego wygodnego rozwiązania klienci stosunkowo rzadko z niego korzystają biorąc pod uwagę liczbę rachunków w Polsce (na koniec 2015 r. w bankowych bazach było 39,7 mln rachunków rozliczeniowych, najwięcej w historii polskiego rynku). Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego w IV kwartale 2016 r. wyniosła 7 571. W tym samym okresie 2015 r. odnotowano znacznie więcej, bo 14 694 takie wnioski. W całym 2016 roku z udostępnianej przez banki usługi przeniesienia rachunku bankowego w systemie Ognivo skorzystały łącznie 40 822 osoby. Na zamknięcie dotychczasowego rachunku bankowego z wykorzystaniem usługi KIR w IV kwartale 2016 r. zdecydowało się 7 509 osób, czyli 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 7 390 osób, czyli 97,6 proc. wnioskujących.
O przeniesienie zleceń stałych wystąpiły 584 osoby, a o przeniesienie poleceń zapłaty - 419 osób. System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację on-line pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową.