Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, przebiega szybko, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku. Alior twierdzi, że jest pierwszy (jego rozwiązanie działa od czwartku), ale działający wyłącznie w internecie Inbank także wprowadzający teraz to rozwiązanie w formie pilotażu przekonuje, że to on był pionierem na polskim rynku.
Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku. Założenie konta w procesie wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.
Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.
– Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika" – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Kobus.