Sztuczna inteligencja ochroni przed wyłudzeniami?

Mastercard wprowadza technologię opartą na sztucznej inteligencji pomagającą wykrywaniu oszustw finansowych. Najpierw skorzystają z niego klienci brytyjskiego Citi, ale wkrótce będzie dostępne na innych rynkach.

Publikacja: 26.06.2017 14:09

Klienci brytyjskiego oddziału banku Citi i usługi Paysafe jako pierwsi skorzystają z technologii Decision Intelligence, która stosuje sztuczną inteligencję, wdrożoną na globalną skalę bezpośrednio w sieci Mastercard. Citi i Paysafe już korzystają z tej technologii w Wielkiej Brytanii, a w nadchodzących miesiącach rozwiązanie ma zostać uruchomione na kolejnych rynkach i u kolejnych wydawców kart.

Decision Intelligence to kompleksowa usługa wspierająca wykrywanie oszustw. Rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc instytucjom finansowym w trafniejszej weryfikacji i zatwierdzaniu autentycznych transakcji w czasie rzeczywistym, a także w zmniejszeniu liczby prawidłowych transakcji, błędnie odrzuconych jako oszustwa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama