„Finanse przyszłości", najnowsze badanie Banku Millennium miało odpowiedzieć na pytanie, co Polacy sądzą o przyszłości banków, jak widzą banki i usługi bankowe za 10 lat.

- Okazuje się, że klienci oczekują, iż będzie jeszcze większa automatyzacja operacji bankowych. Placówki bankowe zostaną, ale będą miały bardziej zautomatyzowaną formę - mówił Jarzębska.

Przyznała, że generalnie chcemy bankować w komórce.- Jesteśmy bardzo otwarci na kolejne nowości związane z wprowadzaniem innowacji i technologii. Mamy nadal apetyt na innowacje i wykorzystywanie coraz nowszych rozwiązań technologicznych – tłumaczyła. Gość zaznaczyła, że technologią przyszłości jest sztuczna inteligencja. - Na forum ekonomicznym w Davos jeden z szefów wielkiej technologicznej firmy powiedział, że sztuczna inteligencja być może zmieni świat bardziej niż elektryczność – przypomniała.

Podkreśliła, że coraz szersze zastosowanie będzie miało robo?doradztwo.

- Dzisiaj pytamy doradcę w placówce jak można zainwestować pieniądze. W niedalekiej przyszłości będą to doradcy cyfrowi. Systemy informatyczne, dzięki sztucznej inteligencji i odpowiednim algorytmom, będą proponowały konkretne rozwiązania – tłumaczyła.

Bank Millennium testuje już rozwiązanie robo-doradcy.

- Nasi klienci mogą inwestować swoje fundusze dzięki platformie internetowej, ale sami podejmują decyzje. W niedalekiej przyszłości propozycje konkretnej inwestycji będzie składał cyfrowy doradca - zdradziła Jarzębska.

Na razie 60 proc. społeczeństwa nie jest skłonne korzystać z usług robo-doradcy. - Polacy deklarują jednak, że za 10 lat ponad 35 proc. będzie gotowych korzystać z takiej rady – podała gość.

Autopromocja
BLACK WEEKEND

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

- Polacy są otwarci na kolejne nowinki technologiczne i są gotowi na korzystanie z nich w codziennym bankowaniu – dodała.

Pojawiają się inne firmy, które będą konkurencją banków w przyszłości. - Klienci myślą o tym, że mogą za jakiś czas logować się do banku poprzez platformy społecznościowe - mówiła Jarzębska.

- Jest tendencja, żeby to banki próbowały utrzymywać pierwszy kontakt z klientami. My np. stworzyliśmy platformę smartshoppingową goodie – dodała.

Przyznała, że banki zdają sobie sprawę z tego, iż będą konkurowały z wielkimi firmami technologicznymi, albo małymi fintechami.