Materiał powstał we współpracy z Alior Bankiem
Rz: W strategii do 2020 r. Alior zapowiedział uproszczenie oferty dla MŚP. Na czym będą polegać zmiany?
Maciej Surdyk: Wprowadzamy nowe rozwiązania cyfrowe, które ułatwiają zakup produktów i usług online, a także inwestujemy w IT i innowacje. Rozwój technologii cyfrowych pozwala nam usprawnić i zwiększyć zakres obsługi klientów. Dążymy do tego, aby bankowość dla firm była przyjazna, intuicyjna i wspierała rozwój przedsiębiorstw. Kluczowe znaczenie w tym zakresie ma automatyzacja wybranych procesów.
Przykładami mogą być iKonto Biznes oraz rachunek Partner. Dla jednoosobowej działalności otwierane są całkowicie online, w prosty i automatyczny sposób, w oparciu o dane pobrane z CEIDG. Udostępniliśmy także przedsiębiorcom kartę płatniczą z systemem rabatowym – gwarantujemy niską cenę paliwa – tylko 3,90 zł/l. Jeśli klient zapłaci więcej, zwracamy mu różnicę – do 100 zł miesięcznie. Będziemy rozbudowywać ten system o kolejne rabaty. Nasi klienci mają możliwość bezpłatnego i automatycznego generowania Jednolitych Plików Kontrolnych na potrzeby sprawozdania dla Urzędu Skarbowego.
Wkrótce w naszej ofercie pojawi się nowy rachunek, który umożliwi przedsiębiorcom wybór produktów i usług dopasowanych do potrzeb i specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej. Warto też wspomnieć o pakiecie kredytowym do 600 tys. zł dla mikrofirm, bez zabezpieczeń materialnych. W ramach jednego wniosku kredytowego proponujemy m.in. kredyt w rachunku bieżącym, ratalny na dowolny cel i kartę kredytową. Ofercie towarzyszy uproszczona dokumentacja finansowa. Wstępna decyzja podejmowana jest w 30 minut, a środki mogą być uruchomione w jeden dzień. Czas procedowania wniosku jest bardzo ważny. Klienci często potrzebują szybkiej decyzji banku, nawet jeśli jest odmowna, ponieważ mogą od razu szukać alternatywnego rozwiązania.