Reklama

Dobre wyniki PKO BP

Lider polskiego sektora bankowego wprawdzie nie zaskoczył wielkością zysku, ale zanotował dobre rezultaty na niemal każdym poziomie. Wyjątek stanowi wzrost kosztów działania.

Publikacja: 05.11.2021 12:06

Dobre wyniki PKO BP

Foto: Bloomberg

PKO BP miał w III kwartale 1,26 mld zł zysku netto, czyli o 2 proc. wyżej od oczekiwań. Rezultat jest o 77 proc. wyższy niż rok temu i o 2 proc. niż w poprzednim kwartale. Po dziewięciu miesiącach bank ma 3,67 mld zł zysku netto, co oznacza wzrost o ponad 80 proc. rok do roku (wskaźnik ROE wynosi 12,1 proc.).

- Wyniki PKO BP w III kwartale były nieznacznie lepsze niż oczekiwania. Choć były one niezłe, warto zauważyć, że dynamiki głównych pozycji były nieco słabsze niż u konkurentów. Dotyczy to strony przychodowej (wzrost wyniku odsetkowego był jednym z niższych na tle sektora, podobnie prowizyjnego), uwagę przyciąga jednak też prawie dwucyfrowy wzrost kosztów, przy nieco niższym wzroście dochodów. Także roczne przyrosty wolumenów (zwłaszcza kredytów) odstają od średniej w innych dużych bankach. Różnice poszczególnych pozycji wyników nie dają jeszcze naszym zdaniem powodów do niepokoju, choć ewidentnie bank nie jest już w czołówce pod względem ich – szeroko rozumianej – jakości – uważa Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Spójrzmy głębiej. Kto naprawdę zapłaci podatek od banków?
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Banki
Donald Trump zwolnił gubernatorkę Lisę Cook z władz Fedu
Banki
Banki jako jedyne zapłacą większy CIT. „To wyłom w systemie”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Banki
Trzy scenariusze zakończenia wojny w Ukrainie z Polską w tle
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama