– Pracujemy nad nową strategią, która określi nasze cele na najbliższe trzy lata. Powinna być gotowa do końca roku – mówi Piotr Żabski mianowany prezesem Santander Consumer Bank. – Do tego czasu skoncentrujemy się na kilku kluczowych kwestiach. Pierwsza to dalszy rozwój i udoskonalenie naszych najsilniejszych stron, czyli finansowania zakupu samochodów oraz finansowania zakupu nieruchomości kredytem hipotecznym – wyjaśnia Piotr Żabski. Druga to wzmocnienie pozycji na rynku kredytów gotówkowych i kart kredytowych.
Bank jest liderem na rynku kredytów na samochody nowe, jest także w czołówce w segmencie finansowania pojazdów używanych. W ubiegłym roku udzielił ich na łączną kwotę ponad 1,5 mld zł.
– Nasza strategia to kompleksowość oferty i jej pełna dostępność w miejscu zakupu pojazdu. Obecnie poszerzamy swoją ofertę o leasing i wynajem długoterminowy. Uruchomiliśmy spółkę leasingową, która uzupełnia segment finansowania zakupu samochodów – mówi Piotr Żabski. W pierwszym kwartale bieżącego roku Santander Consumer Bank odnotował 34-procentowy wzrost sprzedaży kredytów samochodowych w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Udzielił w tym czasie kredytów samochodowych na łączną sumę ponad 371 milionów złotych. Na rynku kredytów hipotecznych w 2007 r. bank uplasował się na piątym miejscu pod względem liczby udzielonych kredytów (2,5 mld zł). Celem na ten rok jest utrzymanie tej pozycji.
Bank pracuje też nad zmianą oferty kredytów gotówkowych oraz kart kredytowych. – Chcemy mocniej wejść w segment consumer finance. – Dotychczas oferta banku w tym obszarze była skierowana wyłącznie do obecnych klientów, teraz chcemy aktywniej wyjść na rynek zewnętrzny, szczególnie do sieci naszych partnerów biznesowych – zapowiada szef Santandera. Zastrzega jednak, że dynamiczny wzrost akcji kredytowej musi iść w parze z poprawą jakości udzielanych kredytów. – Poświęciliśmy temu sporo energii w ubiegłym i w bieżącym roku. Dzisiaj dzięki tej pracy możemy powiedzieć, że jesteśmy gotowi na bezpieczny wzrost wolumenów – dodaje Żabski.
Kluczową kwestią jest wzmocnienie marki Santander na rynku krajowym. Dobra marka to niezbędny element konkurencji na rynku consumer finance, dlatego bank rozważa przeprowadzenie jesienią dużej kampanii marketingowej.