Firmy (jedna będzie odpowiadać za sprzedaż polis majątkowych, druga – na życie) założyły Commercial Union i Bank Zachodni WBK. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce. Inne banki sprzedające polisy podpisują umowy dystrybucyjne z towarzystwami. Zarabiają na otrzymywanych od nich prowizjach.

W efekcie mariażu CU i BZ WBK kontrakt straciło m.in. AIG. Dotychczas oferowało ono klientom banku polisy do kart kredytowych i debetowych. Teraz robią to już nowe towarzystwa CU. Do końca roku chcą one zaproponować 1,4 mln klientów banku łącznie pięć nowych polis (w tym strukturyzowane, ubezpieczenia do kredytów hipotecznych i gotówkowych). – Koszty prowadzenia działalności w bancassurance potrafią być do 50 proc. niższe niż przy tradycyjnej sprzedaży polis – mówi Jacek Koronkiewicz, prezes nowych towarzystw BZWBK-CU. Zapewnia, że oferta jego firm będzie konkurencyjna cenowo. Klienci banku nie będą jednak zmuszani do zakupów i honorowane mają być również (np. przy kredytach) polisy innych towarzystw.Paweł Zawisza, odpowiedzialny w zarządzie za sprzedaż, wyjaśnia, że obecnie na dziesięć osób zaciągających w BZ WBK kredyt hipoteczny – siedem kupuje ubezpieczenie mieszkania. Na dziesięć kredytów gotówkowych – cztery są objęte ochroną CU.

W 2007 r. Polacy kupili w bankach polisy za 6,2 mld zł (24 proc. ogółu sprzedaży). Według prognoz BZWBK-CU w 2013 r. w bankach będziemy kupować 45 proc. ubezpieczeń. Zarząd nowych spółek zamierza w przyszłym roku zebrać od klientów banku 875 mln zł składek.