W przyszłym tygodniu rusza kampania wizerunkowa wprowadzająca markę Credit Agricole Polska, która zastąpi dotychczasową - Lukas Bank.

Nowa nazwa  obowiązuje  formalnie od 23 września.  Twarzą kampanii jest Juliette Binoche, francuska aktorka,  zdobywczyni Oscara, znana m.in.  z filmów Krzysztofa Kieślowskiego. Przedstawiciele banku przyznają, że brali pod uwagę jeszcze dwie francuskie aktorki  Audrey Tautou i Sophie Marceau. W kampanii, która startuje 18 października zostaną wykorzystane trzy  spoty reklamowe o różnej długości. Będą one przeplatane reklamówkami produktowymi, promującymi konto dla młodych klientów, depozyty, a od listopada kredyt gotówkowy. - Zakładamy, że po tej kampanii tzw. wspomagana rozpoznawalność marki wzrośnie z 15-20 proc. obecnie do 30-40 proc., a  docelowo w ciągu najbliższych trzech lat chcemy ją zwiększyć do  70 proc. – mówi Jędrzej Marciniak, członek zarządu odpowiedzialny za marketing banku.

Obecnie już blisko 90 proc. placówek zmieniło dotychczasowe logo na nowe. Francuska grupa Credit Agricole  jest właścicielem polskiego banku od 2001 roku, ale dopiero teraz zdecydowano się na wprowadzenie marki inwestora. Zmiana nazwy jest elementem nowej strategii i przekształcenia  banku z instytucji skoncentrowanej na udzielaniu kredytów konsumenckich w bank uniwersalny. Obecnie bank ma ponad 1 mln rachunków osobistych, a do 2014 roku ta liczba ma się zwiększyć co najmniej o 300 tys. - Kampania wizerunkowa jest skierowana przede wszystkim do osób, które jeszcze nie korzystają z naszych usług. Chcemy pozyskiwać  przede wszystkim klientów o dochodach od 2  do ponad 3 tys. zł – dodaje Jędrzej Marciniak.

Credit Agricole Polska  ma w planach zwiększenie sieci placówek do 600 w 2014 roku, a obecnie ma 400 oddziałów własnych oraz 54 franczyzowe. Stopniowo wszystkie spółki grupy będą zmieniać logo na Credit Agricole. Jednocześnie przeprowadzona zostanie przebudowa starych placówek, które będą funkcjonować w nowej formule.