Lepsze wyniki banków

Zyski BRE, BPH i BGŻ po III kwartale wyższe od prognoz biur maklerskich

Publikacja: 05.11.2011 13:00

Lepsze wyniki banków

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Zysk netto BRE Banku w III kwartale wzrósł do 307,3 mln zł z 206,5 mln zł rok wcześniej. Okazał się o 13 proc. lepszy od oczekiwań analityków, który spodziewali się, że wyniesie 273 mln zł. To już szósty kwartał z rzędu, w którym BRE zwiększa przychody.

– W samym III kwartale dochody z działalności podstawowej wyniosły ok. 767,5 mln zł, są więc o 12,8 proc. wyższe niż rok wcześniej – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku. – Wzrost przychodów w ostatnim okresie był kluczowym czynnikiem wspierającym poprawę rentowności BRE Banku. Bank obniży wskaźnik kosztów do dochodów do poniżej 50 proc. jeszcze w 2011 r. – dodaje.

W III kwartale bankowość detaliczna BRE osiągnęła zysk brutto w wysokości 235,5 mln zł. Liczba klientów wzrosła o kolejne 46 tys. Oznacza to, że mBank i MultiBank obsługują już ponad 3,8 mln osób.

Obszar bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej osiągnął zysk brutto 160,4 mln zł, co oznacza 74-proc. wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Liczba klientów korporacyjnych wzrosła w tym czasie o 242, a o 607 od początku roku – do najwyższego w historii banku poziomu 13 878 klientów. W III kwartale nastąpił również wzrost kredytów i depozytów klientów korporacyjnych, odpowiednio o 6 proc. i 4 proc.

– Po raz pierwszy udało się  uzyskać takie wyniki bez wzrostu kosztów – komentuje Dariusz Górski, analityk BZ WBK.

Prezes Stypułkowski, pytany, czy akcjonariuszom zostanie wypłacona dywidenda, odpowiedział, że tego nie wyklucza. Zaznaczył jednak, że słucha uwag Komisji Nadzoru Finansowego, która publicznie przestrzega banki przed wypłatą dywidend.

Tymczasem niemiecki Commerzbank, który ma większość udziałów w polskim BRE Banku, informuje, że w konsekwencji odpisania strat z tytułu greckich obligacji jego strata w III kwartale wyniosła 678 mln euro. Bank zamierza obejść się bez pomocy państwa i ograniczy niektóre formy działalności. Zapewnia jednak, że nie rozważa sprzedaży BRE Banku.

Z kolei zysk netto grupy Banku BPH w III kwartale wzrósł do 54,3 mln zł z 36,8 mln zł rok wcześniej. Okazał się o 13 proc. lepszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie 48 mln zł.

Zysk netto w III kwartale jest o 4 proc. niższy niż w II kwartale i 48 proc. wyższy niż rok wcześniej. Po trzech kwartałach tego roku zysk netto grupy wynosi 158,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała 187,5 mln zł straty netto. Współczynnik wypłacalności grupy to 13,55 proc.

Natomiast Bank BGŻ w III kwartale wypracował 40,6 mln zł zysku netto. To wzrost o 53 proc. w porównaniu z II kwartałem.

Bank tłumaczy, że poprawa zysku została osiągnięta głównie dzięki wynikowi z odsetek, który w III kwartale wzrósł o 15 proc. w porównaniu z poprzednim. Wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 70 proc. z 78 proc. na koniec czerwca. Zysk netto banku po trzech kwartałach wyniósł 100,9 mln zł i był o 117 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Zysk netto BRE Banku w III kwartale wzrósł do 307,3 mln zł z 206,5 mln zł rok wcześniej. Okazał się o 13 proc. lepszy od oczekiwań analityków, który spodziewali się, że wyniesie 273 mln zł. To już szósty kwartał z rzędu, w którym BRE zwiększa przychody.

– W samym III kwartale dochody z działalności podstawowej wyniosły ok. 767,5 mln zł, są więc o 12,8 proc. wyższe niż rok wcześniej – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku. – Wzrost przychodów w ostatnim okresie był kluczowym czynnikiem wspierającym poprawę rentowności BRE Banku. Bank obniży wskaźnik kosztów do dochodów do poniżej 50 proc. jeszcze w 2011 r. – dodaje.

Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie