Reklama

Bank Handlowy: zysk nieco wyższy od prognoz

Bank Handlowy miał w czwartym kwartale 2011 r. 221,1 mln zł zysku netto, o 21,4 proc. więcej od średniej prognoz analityków w ankiecie „Rz" i jednocześnie o 13,5 więcej niż w podobnym okresie 2010 r.

Publikacja: 06.02.2012 08:35

Wynik odsetkowy banku ukształtował się na poziomie 382,4 mln zł, o 2,9 proc. większym niż w ostatnich trzech miesiącach 2010 r., natomiast w przypadku wyniku z prowizji bank odnotował spadek o 14,0 proc., do 150 mln zł.

Jak wyjaśnił bank, zmniejszenie przychodów prowizyjnych to efekt niższych opłat z tytułu działalności maklerskiej „w związku ze spadkiem obrotów akcjami na rynku wtórnym GPW", a także z pośrednictwa w sprzedaży produktów oszczędnościowych - ubezpieczeniowych i inwestycyjnych.

Koszty działania wynosiły w IV kwartale 2011 r. 358,2 mln zł i były o 0,3 proc. mniejsze od średniej prognoz ankietowanych przez nas analityków. W porównaniu z IV kwartałem 2010 r. zwiększyły się o 2,0 proc.

Odpisy na utratę wartości aktywów wyniosły 3 mln zł, o 77,1 proc. mniej niż w podobnym okresie poprzedniego roku. Wówczas wynosiły nieco ponad 13 mln zł.

„Było to związane ze znaczną poprawą jakości portfela kredytowego w segmencie Bankowości Detalicznej (głównie w związku z wyższym poziomem spłat przeterminowanych pożyczek gotówkowych i zadłużenia na kartach kredytowych w IV kwartale 2011 roku)" – wyjaśnił bank.

Reklama
Reklama

Poprawa wyniku Handlowego była związana z ponad 50-proc. wzrostem dochodów z działalności skarbowej. Wynik na handlowych instrumentach finansowych i rewaluacji wyniósł 80,1 mln zł wobec 51,7 mln zł rok wcześniej.

Wynik odsetkowy banku ukształtował się na poziomie 382,4 mln zł, o 2,9 proc. większym niż w ostatnich trzech miesiącach 2010 r., natomiast w przypadku wyniku z prowizji bank odnotował spadek o 14,0 proc., do 150 mln zł.

Jak wyjaśnił bank, zmniejszenie przychodów prowizyjnych to efekt niższych opłat z tytułu działalności maklerskiej „w związku ze spadkiem obrotów akcjami na rynku wtórnym GPW", a także z pośrednictwa w sprzedaży produktów oszczędnościowych - ubezpieczeniowych i inwestycyjnych.

Reklama
Materiał Partnera
Cała naprzód! Strategia mBanku 2026–2030: ambitny kurs na wzrost, relacje i odpowiedzialność
Banki
Revolut zainwestuje miliardy dolarów. Celuje w 100 mln klientów i mówi o Polsce
Banki
Prezes mBanku o podatkach, frankach i nowej strategii: To nie jest sektor nadzwyczajnych zysków
Banki
mBank rzuca rękawicę konkurentom. Czy awansuje na wyższe pozycje?
Banki
Bank Anglii nie obniżył stóp. Mniej sprzedaży obligacji – rynek długu pod presją
Reklama
Reklama