Większość podejmowanych inicjatyw to element public relations (PR) firm, a społeczna odpowiedzialność biznesu ma „ocieplać" wizerunek firmy. Jednak nawet jeśli CSR jest pewną grą pomiędzy korporacjami (w tym przypadku bankami) a społeczeństwem, warto przeanalizować jakie akcje społeczne są podejmowane przez banki działające na terenie Polski.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest podstawą, na której bank kreuje swoje relacje z otoczeniem. - To relacje z pracownikami, minimalizowanie wpływu firmy na środowisko naturalne, zaangażowanie społeczne czy odpowiedzialne produkty i usługi, relacje z klientami, dostawcami, partnerami biznesowymi, wspieranie przedsiębiorczości itp. Czyli całościowe zarządzanie firmą w sposób odpowiedzialny społecznie - wyjaśnia Agnieszka Glińska-Pytlarz z Kredyt Banku.
„Rz" wybrała aktualnie realizowane projekty społeczne w ramach CSR. Oto kilka z nich:
Citi Handlowy - Ochrona dziedzictwa kulturowego
Finansowana przez Citi Handlowy Fundacja Kronenberga już 15 lat realizuje idee CSR w Polsce. Nagroda im. prof. Aleksandra Gieysztora - byłego prezesa Polskiej Akademii Nauk - przyznawana jest osobom lub instytucjom za wybitne osiągnięcia, mające na celu ochronę polskiego dziedzictwa kulturowego. Nagroda przyznawana jest od 1999 roku. Laureatem ostatniej edycji został Norman Davies.