W stosunku do końca 2011 roku jest to wzrost o ponad 3,4 miliona klientów, czyli o ponad 17 proc. – wynika z dziesiątej edycji raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
Systematycznie i zarazem dynamicznie rośnie też liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej.
W minionym roku ponad 1,22 miliona indywidualnych klientów zaczęło korzystać z tej formy obsługi bankowej, co oznacza wzrost o ponad 12 proc. i ich liczba przekroczyła już 11,36 mln. W ostatnim kwartale ubiegłego roku dynamicznie rosła nie tylko liczba osób uzyskujących dostęp do bankowości internetowej, ale również ich aktywność.
- Biorąc pod uwagę stale rozszerzający się dostęp do Internetu w dłuższej perspektywie ten wynik powinien nadal dynamicznie się poprawiać. Istotny wpływ może mieć rozwój mobilnych urządzeń zapewniających dostęp do Internetu oraz rozbudowa infrastruktury zapewniającej dostęp do szerokopasmowych łączy – podkreślają autorzy raportu.
Analizując statystyki dotyczące kart debetowych i kredytowych, w kolejnym kwartale występowały przeciwne tendencje. Liczba kart debetowych cały czas rośnie, na koniec IV kwartału Polacy mieli ich w portfelach aż 26,5 milion sztuk. W 2012 roku przybyło ich o 1,7 miliona sztuk. Liczba kart kredytowych stale spada, na koniec 2012 roku było ich 6,4 miliona sztuk, podczas gdy jeszcze 3 lata wcześniej było ich ponad 10,9 miliona.