W Polsce działa już ok. 2 mln przedsiębiorstw, a znacząca większość tej liczby to firmy z segmentu mikro, małych i średnich. Ile z nich już obsługuje Alior Bank?
Marek Sołtysiak: W każdym miesiącu zdobywamy ponad 2 tys. nowych klientów biznesowych. Na koniec pierwszego kwartału 2019 roku obsługiwaliśmy ponad 200 tys. przedsiębiorstw, co daje nam już 10-proc. udział w rynku. Te liczby to najlepszy dowód zaufania, jakim darzą nas klienci. I nagroda za nasze starania. Dobrze wiemy, że przedsiębiorcy to różnorodna grupa klientów, którzy zasługują na szczególne wsparcie ze strony banku. Właściwe rozpoznanie ich potrzeb ułatwia nam nawiązanie z nimi współpracy. Cały czas rozbudowujemy naszą ofertę, wprowadzamy nowoczesne rozwiązania technologiczne i dbamy o najwyższą jakość obsługi. Dążymy do tego, aby stać się bankiem pierwszego wyboru dla firm.
W jaki sposób Alior Bank chce tego dokonać?
Nasza oferta dla firm obejmuje nie tylko klasyczne produkty bankowe, ale także pomoc w prowadzeniu biznesu. Takim praktycznym przewodnikiem po świecie biznesu jest stworzony przez nas serwis Zafirmowani.pl. To innowacyjne rozwiązanie skierowane do przedsiębiorców z segmentu mikro i małych firm – zarówno tych z długą historią prowadzenia biznesu, jak i start-upów. Serwis jest bezpłatny i zapewnia profesjonalne wsparcie w prowadzeniu i rozwijaniu działalności gospodarczej wszystkim przedsiębiorcom, nie tylko klientom Alior Banku. Proponujemy m.in. bezpłatną aplikację księgową z możliwością generowania obowiązkowych dokumentów księgowych, w tym plik JPK_VAT, ewidencją zakupów oraz sprzedaży VAT czy podatkową księgą przychodów i rozchodów. Portal pozwala również na wystawianie faktur, naliczanie odpisów amortyzacyjnych oraz, dzięki integracji z bazą REGON oraz CEIDG, zaciągania danych kontrahentów na podstawie numeru NIP. Niebawem klienci będą mogli również rejestrować działalność na tej platformie dzięki połączeniu z ePUAP. Zafirmowani.pl to nie tylko zestaw produktów i usług, to również cykl bezpłatnych webinariów i konferencji organizowanych na terenie całej Polski w ramach Akademii Zafirmowani. Jej celem jest nie tylko rozwój przedsiębiorczości, ale również edukacja z zakresu obowiązujących regulacji prawnych oraz istotnych kwestii gospodarczych, społecznych i tych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Rozwijamy ten portal, bo widzimy, jak bardzo takie miejsce jest potrzebne polskim przedsiębiorcom. Już teraz korzysta z niego ponad 14 tys. użytkowników.
Jak te działania odbiera rynek?