Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70 proc. wszystkich transakcji), ale klienci PKO BP coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz robią przelewy na numer telefonu.
- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji- mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.
Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO BP, a wkrótce także w bankomatach Euronet.
Telefonem z aplikacją IKO można zapłacić także w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24.
Dla osób, które nie są klientami PKO BP, a chciałyby robić płatności telefonem, bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Można je założyć przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta, jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe).