Umożliwia ona m.in. organizowanie zapytań ofertowych i przetargów, negocjowanie cen poprzez aukcje zakupowe. To pierwszy taki projekt na polskim rynku.
– Patrząc na klientów indywidualnych widać, że korzystanie z platform zakupowych jest bardzo popularne, my zaproponowaliśmy takie rozwiązanie dla firm, które jest połączeniem e-commerce z portalami społecznościowymi – mówi Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
Z badań przeprowadzonych przez bank wśród przedsiębiorców wynika, że na razie 24 proc. poszukuje dostawców w Internecie, pozostałe nadal robią to drogą tradycyjną. Większość firm ma swoje strony internetowe (89 proc.), ale tylko 16 proc. prowadzi sprzedaż w sieci. Platforma Aleo umożliwia także utworzenie własnego sklepu internetowego.
W pierwszym dniu działania platformy w normalnej wersji (wcześniej była to wersja beta) zarejestrowało się blisko 1 tys. firm, z czego 25 proc. to firmy niebędące klientami banku.
– Liczymy na to, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy z platformy korzystać będzie co najmniej kilkanaście tysięcy firm – mówi Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.