Deutsche Bank zmniejsza premie za 2015 rok

Deutsche Bank potwierdził, że premie za zeszły rok będą mniejsze niż w zeszłym roku.

Publikacja: 11.03.2016 17:36

Deutsche Bank zmniejsza premie za 2015 rok

Foto: Bloomberg

Największy bank Niemiec w zeszłym roku zanotował rekordową stratę w wysokości 6,8 mld euro. W zeszłym tygodniu poinformowano o niewypłaceniu dywidendy a dziś zarząd poinformował, że wszystkie premie ścięto o 17 proc. W sumie bank wypłaci 2,4 mld euro premii.

Prezes John Cryan, który szefem banku jest pół roku, otrzymał pensję podstawową w wysokości 1,9 mln euro. Jürgen Fitschen, współprezes dostał 3,8 mln euro - znacznie mniej niż w 2014 roku, kiedy to zarobił 6,6 mln euro.

Zarząd banku nie dostanie żadnych premii. Z danych firmy wynika, że członkowie zarządu zarobili za zeszły rok  o 36 proc. mniej niż w 2014 roku - w sumie 22,7 mln euro

Deutsche Bank zamierza w przyszłości większy nacisk kłaść na pensje i ich zwiększanie, a premie mają być mocniej niż dotychczas powiązane z wynikami rocznymi banku.

Ogólna suma premii pracowników Deutsche Bank wyniesie w tym roku 10,5 mld euro. W 2014 roku było to 10 mld euro. Zarząd wyjaśnia, że wynika to ze zmian kursowych, ale także większej ilości pracowników Deutsche Bank. W 2015 roku zatrudnionych było na pełnych etatach 100 tys. pracowników, z czego 45 tys w Niemczech. 700 pracowników banku dostało premie roczne w wysokości ponad miliona euro. Jedna osoba dostała nawet  ponad 11 mln euro premii.

Cryan i Fitschen w specjalnym liście do akcjonariuszy napisali, że spodziewają się trudności w najbliższych miesiącach. Ich zdaniem całą branżę czekają trudne chwile i należy się przygotować, że turbulencje dotknął także największy bank Niemiec.

Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem