Reklama

Już ponad 2 mln użytkowników korzysta z polskiego systemu płatności mobilnych BLIK

Już ponad 2 mln użytkowników korzysta z polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. W ciągu dwóch lat może być ich już 3–4 mln.

Publikacja: 18.04.2016 22:00

W szybkim rozwoju BLIK mają pomóc nowe usługi i funkcje. Najważniejsze z nich to płatności na numer telefonu, czyli person-to-person (P2P,) czy płatności zbliżeniowe telefonem (NFC) w terminalach stacjonarnych. – Ale także przez pozyskiwanie nowych agentów rozliczeniowych akceptujących BLIK – zapowiada Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności zarządzającego BLIK.

System wystartował w lutym ub.r. w efekcie porozumienia, jakie zawarło sześć banków. Zbudowano go na bazie autorskiej aplikacji stworzonej przez PKO BP. Ewenementem było samo porozumienie konkurujących ze sobą na co dzień banków.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Opinia TSUE w sprawie WIBOR. Banki mogą odetchnąć z ulgą?
Banki
Cyberincydent w PKO BP. Etyczny haker wskazał lukę w zabezpieczeniach?
Banki
Prezes BGK: Będzie nowy wehikuł do finansowania obronności
Banki
Incydent w PKO BP. Czyje dane ujawniono?
Banki
Czy cła Trumpa zaszkodzą Szwajcarii? SNB nie planuje ujemnych stóp, firmy wstrzymują inwestycje
Reklama
Reklama