Ponieważ tożsamość klienta potwierdza bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie. Klienci logują się do niego za pomocą tych samych danych co do Millenetu, a dyspozycje na stronach e-urzędów autoryzują poprzez zalogowanie do banku oraz wpisanie hasła SMS. Millennium jest trzecim bankiem po PKO BP i ING Banku Śląskim, który oferuje Profil Zaufany.
- Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym z pierwszych banków oferujących taką możliwość - mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Millennium. Dodaje, że dzięki Profilowi Zaufanemu klienci banku zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. - Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millennium - zaznacza.